رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بیش از 8 هزار دادرسی الکترونیک در سال گذشته توسط دادگستری استان قزوین انجام شد

10:22 - 06 تير 1401
کد خبر: ۴۳۳۳۱۸۵
رئیس دادگستری کل استان قزوین، گفت: از تیرماه سال گذشته تاکنون 8 هزار و 370 مورد دادرسی الکترونیک توسط محاکم دادگستری استان انجام شده است.

علی شعبانی در گفت‌وگو با میزان، در تشریح اقدامات دادگستری کل استان قزوین در زمینه هوشمند سازی خدمات مراجع قضایی استان با تاکید بر توسعه ارائه خدمات الکترونیک، اظهارکرد: ارائه خدمات قضایی دادگستری استان قزوین به صورت هوشمند در حال توسعه است. به عنوان نمونه 95 در صد ازابلاغ ها دراستان قزوین به صورت الکترونیکی انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه 14 درصد از کل اوقات رسیدگی در محاکم دادگستری استان قزوین به برگزاری جلسات دادرسی به صورت الکترونیک اختصاص یافته است، افزود: در یک سال گذشته 8 هزار و 370 مورد دادرسی الکترونیک توسط محاکم حقوقی و قضایی دادگستری استان انجام شده است.

رئیس دادگستری کل استان قزوین، با بیان اینکه ارائه خدمات الکترونیک موجب  تسریع و تسهیل در خدمت رسانی بهتر به مراجعین و کاهش هزینه ها می شود، اضافه کرد: از تیرماه سال گذشته تاکنون حدود 147 هزار ابلاغ به صورت الکترونیک انجام شده است.

شعبانی همچنین تاکید کرد: گسترش استفاده از فناوری های نوین در مراجع قضایی موجب تسهیل در ارائه خدمات حقوقی و قضایی به مردم و در نتیجه رضایت بیشتر آن‌ها خواهد شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *