اجرای طرح سلامت الکترونیک در راستای شفافیت سازی/کاهش ۱۰ درصدی هزینه‌ها با اجرای طرح

12:24 - 12 تير 1397
کد خبر: ۴۳۳۲۴۴
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
بحث اجرای دولت الکترونیک در سلامت افراد یکی از برنامه های مهم پیش رو وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی است که امروز به مرحله رونمایی رسید.
سلامت الکترونیکبه گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، محمد جواد آذری جهرمی در نشست سه جانبه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی گفت: بحث اجرای دولت الکترونیک در سلامت افراد است که تحت عنوان سلامت الکترونیک از آن یاد می‌شود و یکی از درگاه‌های مهم سازمان تامین اجتماعی، وزارت کار و رفاه اجتماعی است که جلسات متعددی در این زمینه جلسات متعددی در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تشکیل شده است.

وی افزود: امروز حضورا بازدیدی از پیشرفت کار در مجموعه وزارت کار و رفاه اجتماعی انجام دادیم و پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای به لحاظ ایجاد خدمات الکترونیک به وجود آمده که باز کردن در‌ها بر روی کسب و کار‌های نوین و برون‌سپاری خدمات سازمان تامین اجتماعی در حوزه بیمه‌ای به کسب و کار‌های نوپا که باعث ایجاد اشتغال هستند و شاخص‌های ارائه خدمت به مردم است که در برنامه ششم توسعه به آن اشاره شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: تمام برنامه‌ها به اهداف خود خواهد رسید و طبیعتا اقتصاد حوزه فناوری اطلاعات بر این اساس رشد خواهد کرد و اقداماتی که سازمان تامین اجتماعی براساس نقشه راهش انجام می‌داد در اجرای آن با مشکلاتی روبرو بود که با این سامانه بخشی از این مشکلات برطرف و امیدواریم با این ضریب شتاب خوب تا پایان سال طرح سلامت الکترونیک به نتیجه مطلوبی برسد و شفاف‌سازی در حوزه سلامت نیز به اثرگذاری مدنظر برسد.
 
** اجرا ۴ طرح مشترک وزارت کار و رفاه اجتماعی با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

در ادامه علی ربیعی وزیر کار و رفاه اجتماعی در خصوص نتایج نشست بیان کرد: چهار کار مشترک با وزارت ارتباطات در حال پیگیری است که طرح سلامت الکترونیک یکی از آنهاست و به دنبال اجرای آن اشتغال زایی قابل توجهی صورت می‌گیرد.

وی در ادامه افزود: حدود بیش از ۱۳ میلیون در سازمان تامین اجتماعی کد شغل وجود دارد و تعداد کارمندان و بازنشستگانی که در سایر دستگاه‌ها هستند در این کد شغل‌ها اضافه خواهند شد؛ که با تفاضل حدود ۲۳ میلیون شاغلی که در بازار هستند  به سایر افراد کد مخصوص تعلق می‌گیرد.

ربیعی عنوان کرد: پس از آن نیز هر ایرانی که وارد سن بازار کار می‌شود به‌طور طبیعی کد شغل به آن اختصاص می‌یابد.

وزیر کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: وظیفه دوم که در حال پیگیری است شناسه رفاهی ایرانیان است که از دهک‌های پایین تا دهک‌های بالا را شامل می‌شود و در حقیقت پنجره واحد خدمات رفاهی را با اتکا به پایگاه اطلاعات رفاهی ایرانیان که تشکیل شده می‌توانیم هدف‌دار جلو ببریم و در نشست آینده هیئت وزیران نشان داده خواهد شد.

وی به کار سوم مشترک با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اشاره و بیان کرد: در حوزه سازمان تامین اجتماعی و حوزه سلامت بوده که امروز رونمایی شد و خوشبختانه با کار صورت گرفته امیدواریم به سایر بخش‌ها تعمیم پیدا کند.

وزیر کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود تنها درمرحله اول کاهش ده درصدی هزینه‌ها را داشته باشیم.

ربیعی به آخرین اقدام مشترک با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: طرح تکاپو یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته است که بحث اشتغال در حوزه‌های ICT را دنبال می‌کند؛ که از سال ۹۴ تاکنون نتایج بسیار خوبی در این زمینه دریافت کرده‌ایم.

وی اظهار کرد: امروز نیز ۲۰۰ میلیارد تومان سازمان تامین اجتماعی سرمایه‌گذاری در زمینه کسب و کار‌های نوپا را انجام داد تا با مشارکت وزارت ارتباطات اقدامات در این حوزه جلو رود.
 
** کاهش مراجعات حضوری با فعال سازی واحدهای مجازی

در ادامه نشست سید تقی نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در خصوص نتایج نشست گفت: سازمان تامین اجتماعی نیمی از جمعیت کشور را تحت پوشش دارد و در این سازمان همزمان باید هم مدیریت منابع و مصارف را انجام دهد به اضافه اینکه سازمانی سرویس‌محور است.

وی افزود: براساس برنامه راهبردی این سازمان که از سال ۱۳۹۴ آغاز شده  و برنامه پنج ساله سازمان تامین اجتماعی لحاظ می‌شود در بخش درمان دسترسی به پرونده بیماران به صورت دیجیتالی یکی از اقدامات مهم است که در حال انجام است و در تمام مراکز درمانی سازمان در حال اجرا است و در مراکز طرف قرارداد نیز در هر استان آغاز شده که قطعا روی سابقه بیمه‌شدگان و مدیریت مصارف و سهولت دسترسی پزشکان تاثیرگذار است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: در بخش بیمه‌ای نیز محور کار میز خدمت و خدمات غیرحضوری است که بخشی از آن انجام شده و هم‌اکنون ۳ میلیون مراجعه شهری به شعبات کاهش یافته و ۷ سرویس در ظرف مدت ۳ ماه اینده به صورت غیرحضوری انجام خواهد شد.

نوربخش در پایان خاطرنشان کرد: می‌توان گفت: حرکت ما به سمت شعب مجازی است تا مراجعات بیمه‌شدگان، کارگران، مستمری‌بگیران و سایر افراد کاهش یابد و بتوانیم بر روی فرایند سازمان کنترل الکترونیکی داشته باشیم.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *