ترکاشوند: عطایی ترکیب اصلی خود را شناسایی کرده/ فکر نمی‌‌کردم وادی به این حد از اعتماد به نفس رسیده باشد

7:45 - 08 تير 1401
کد خبر: ۴۳۳۲۰۵۳
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
پیشکسوت والیبال ایران گفت: مردم فرق بازی خوب و بد را درک می‌کنند و دوست دارند بازیکنان فارغ از برد و باخت برابر هر تیم تا لحظه آخر بجنگند.

محمد ترکاشوند در گفت‌وگو با میزان، درباره عملکرد تیم ملی والیبال ایران در پایان هفته دوم لیگ ملت‌های 2022، اظهار داشت: یکی از اتفاقات خوبی که در هفته دوم رخ داد این بود که کادرفنی تیم ملی توانست تا حدود زیادی ترکیب اصلی خود را شناسایی کند و به نظرم بهروز عطایی با توجه به بازیکنانی که در لیگ ملت‌ها در اختیار دارد، به ترکیب ثابتی رسیده است. همین موضوع باعث شد تا بتوانیم مقابل آمریکا بازی هماهنگ و کم اشتباهی انجام دهیم و به یک پیروزی ارزشمند برسیم. البته نباید از یاد برد که لیگ ملت‌ها تورنمنتی فرسایشی و طولانی است که در چند هفته برگزار می‌شود و تیم‌ها باید مدام در سفر باشند و از طرف دیگر فاصله بین بازی‌ها بسیار کم و گاهی به کمتر از 24 ساعت هم می‌رسد.

وی در مورد تغییر بازیکنان از سوی کادرفنی در هر هفته از لیگ ملت‌ها و جایگزین کردن برخی نفرات، خاطرنشان کرد: طبعیتا در چنین شرایطی داشتن تیمی آماده که بتواند در تمامی بازی‌ها عملکردی یکنواخت داشته باشد کمی دور از دسترس است و طبیعی است که تیم‌ها در برخی بازی‌ها از نطر جسمی یا حتی روحی دچار افت شوند. هرچند عطایی در هر هفته 2-3 بازیکن را جایگزین می‌کند که کار درستی هم است، اما این بازیکنان جایگزین به جز رضا عابدینی که به دلیل مصدومیت کنار گذاشته شد، همگی جزو نفرات ذخیره هستند و 8-9 نفری که بیشتر بازی گرفته می‌شوند ثابت و بدون تغییر بوده‌‌اند. البته دست کادرفنی به دلیل غیبت برخی بازیکنان تاثیرگذار و آسیب دیده بسته است و به نظرم تا به این جا نتایج قابل قبول بوده است.

بازیکن اسبق تیم ملی والیبال در مورد شکست مقابل تیم جوان بلغارستان و پیروزی برابر آمریکا و کانادا، گفت: متاسفانه روز خیلی خوب بلغارها به روز بد بازیکنان ایران خورد. دلیل چنین شرایطی هم به موضوعاتی مانند سرهای طولانی، خستگی و مصدومیت و ... برمی‌گردد. همین شرایط برای رقبای ایران هم بود؛ برای نمونه تیم آمریکا شب قبل از بازی با ایران در یک نبرد سخت توانست از سد صربستان بگذرد و در آن بازی دیفالکو بهترین بازیکن‌شان بود، اما در بازی با ایران چون زمان کمی برای استراحت داشتند هم اشتباهات زیادی انجام دادند و هم اینکه بازیکنان تاثیرگذارشان مانند دیفالکو له دلیل خستگی توپ‌های خود را به بیرون می‌زد. در هفته اول ضعیف بودیم چون به ترکیب اصلی نرسیده بودیم و خوشبختانه بازی به بازی روند تیم ملی بهتر می‌شود.

ترکاشوند با تمجید از عملکرد برخی بازیکنان، اظهار کرد: در بازی با آمریکا وادی نمایش فوق‌العاده‌ای داشت و هرچند اسماعیل‌نژاد امتیاز آورترین بازیکن میدان شد، اما به نظرم وادی بهترین بازیکن زمین بود و حتی جان اسپرا هم به تمجید از او پرداخت. خودم تصور نمی‌کردم وادی به این حد از اعتماد به نفس رسیده باشد که چنین بازی خوب و پخته‌ای انجام دهد، اما دیدیم با میدان دادن به بازیکنانی که قبلا کمتر به کار گرفته می‌شدند، می‌توانیم به روزهای خوب امیدوار باشیم. مردم فرق بازی خوب و بد را درک می‌کنند و دوست دارند بازیکنان فارغ از برد و باخت برابر هر تیم تا لحظه آخر بجنگند.

این مربی جوان والیبال در مورد عملکرد فنی بهروز عطایی در طول 2 هفته از برگزاری لیگ ملت‌ها، تصریح کرد: عطایی هم در حال شناخت بیشتر بازیکنان و تیم‌های مقابل است و واقعا به زمان نیاز دارد. البته من هم معتقدم می‌توانست در برخی لحظات تعویض‌هایی انجام دهد، اما من هم مربی بوده‌ام و شرایط وی را درک می‌کنم که شاید به خاطر آینده دوست دارد به بازیکنی که اشتباه می‌کند فرصت دهد تا اعتماد به نفسش افزایش پیدا کند. به هر حال عطایی مسئولیت سنگینی بر عهده دارد و تیم کم تجربه‌ای را هدایت می‌کند، بنابراین باید به او زمان داد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *