رئیس دادگستری شهرستان کهنوج :بیش از 11 هزار پرونده تمام الکترونیک در دادگستری کهنوج تشکیل شده است/ بیش از 91 درصد از ابلاغیه های صادره به صورت الکترونیک صادر شده است

9:47 - 05 تير 1401
کد خبر: ۴۳۳۰۹۹۵
رئیس دادگستری شهرستان کهنوج از تشکیل 11 هزار و 58 پرونده تمام الکترونیک در این شهرستان خبر داد و گفت: تحقق این امر تاثیر قابل توجهی در جلوگیری از اطاله دادرسی و صرفه جویی در وقت مراجعان داشته که در صرفه جویی وسایل مورد نیاز از قبیل کاغذ و غیره نیز کمک کرده است.

سهراب سالاری در گفت‌وگو با میزان از صدور بیش از 91 درصد از ابلاغیه های صادره به صورت الکترونیک خبر داد و گفت: این امر در مقایسه با سال گذشته بیش از سه درصد افزایش داشته است.
وی جلوگیری از اطاله دادرسی را اقدامی مهم و قابل توجه دانست‌وگفت: در این زمینه 12 جلسه با قضات و کارکنان دادسرا و دادگاه تشکیل شده است.
وی عنوان کرد: در راستای حفظ حقوق شهروندی، 222 بازدید از زندان شهرستان کهنوج و تحت نظرگاه های مراجع انتظامی صوت گرفته است.
رئیس دادگستری شهرستان کهنوج از سلسله نشست ها با فعالان اقتصادی برای تحقق شعار سال و مانع زدایی از تولید سخن به میان آورد و خاطرنشان کرد: برای راه اندازی و فعال کردن معادن موجود در شهرستان از جمله تیتانیوم و کوه سرخ که در زمینه ی اشتغال نقش موثری داشته و دارند، پیگیری های موثری داشته ایم.
سالاری از اهتمام در جهت اعمال مجازات های جایگزین حبس و استفاده از تاسیسات نوین به منظور کاهش جمعیت کیفری سخن به میان آورد و ابراز داشت: رسیدگی به خانواده های در معرض آسیب مددجویان اداره زندان و اهدای سبدهای کالا در مناسبت های مختلف ازجمله ماه مبارک رمضان، فصل بازگشایی مدارس، اعیاد اسلامی و عید نوروز نیز در دستور کار جدی قرار داشت.
وی تصریح کرد: راه اندازی و تجهیز سالن کنفرانس دادگستری، بازسازی و تجهیز ساختمان دادسرا از هر حیث بطور نسبی و تجهیز منازل سازمانی دادگستری به تاسیسات گازرسانی از اقدامات عمرانی مجموعه قضائی کهنوج به شمار می رود.
رئیس دادگستری شهرستان کهنوج از مختومه شدن یک هزار و 292 پرونده با صلح و سازش سخن به میان آورد و گفت: با بازدیدهای مکرر از شعب شورای حل اختلاف و استفاده از ظرفیت های مختلف در جهت صلح و سازش بین طرفین دعوی توانستیم این پرونده ها را حل و فصل کنیم.

سالاری، اقدامات متعدد حوزه قضایی شهرستان کهنوج در یک سال اخیر را برشمرد وتصریح کرد: تشکیل ستاد و صدور ابلاغ به صلح یاران برای ایجاد سازش، برگزاری جلسات متعدد با مصلحان و حکمان قرآنی، برگزاری نشست هایی با سران طوایف و ریش سفیدان محلی، تشکیل مکرر و متعدد شواری پیشگیری از وقوع جرم، راه اندازی دفتر حمایت از حقوق زنان و کودکان دادگستری کهنوج، حضور قضات دادسرا و دادگاه در مساجد و پاسخگوئی به سوالات حقوقی و قضایی مردم، دیدار با خانواده معظم شهدا و بررسی مشکلات حقوقی و قضایی آنان، شرکت در برنامه های مختلف بسیج و سپاه، شرکت در غبار روبی و عطر افشانی گلزار شهدا و پیگیری امورات مربوط پزشکی قانونی و حل مشکلات مردم در حد مقدور، برخی از آن موارد است.
وی اضافه کرد: فضا سازی اداره در مناسبت های مختلف در راستای امورات فر هنگی، تذکر و توضیح جهت صرفه جویی در انرژی و ملزومات اداری، دوازده مورد بازدید از شعب دادسرا و دادگاه از باب نظارت بر رعایت حقوق شهروندی، فعال کردن انجمن حمایت از زندانیان جهت پیگیری امورات مربوط به خانواده های مددجویان و غیره، برگزاری 44 نشست قضایی و تخصصی، شرکت در کلاس های مرکز مشاوره و دوره قبل از ازدواج بطور مستمر و ارزیابی از این مراکز، بازدید از مراکز مشاوره خانواده جهت اصلاح اختلافات خانوادگی که طرح دعوی کرده اند و برگزاری نشست مشترک رابطان انفورماتیک دادگستری با رابطان انفورماتیک مراجع انتظامی جهت بهبود بخشیدن به خدمات الکترونیک قضایی از دیگر اقدامات انجام شده طی یک سال گذشته بوده است.

انتهای پیام/


برچسب ها: پرونده

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *