علت صدای زانو چیست؟ / چطور با «گرمازدگی» مقابله کنیم؟

15:29 - 11 تير 1397
کد خبر: ۴۳۳۰۰۰
اگر میخواهید بدانید که علت صدای زانو چیست و اینکه برای مقابله با گرمازدگی چه کاری باید انجام دهید حتما بسته سلامت امروز را بخوانید.
به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ،به نقل از سایکولوژی تودی، در مطالعه اخیر، اطلاعات وضعیت جسمانی بیش از ۱۴ هزار نفر مورد بررسی قرار گرفت. نتیجه بررسی اولیه نشان داد که پیدایش انگیزه خودکشی و افکار منفی در ذهن افراد چاق بیشتر از کسانی است که از ظاهر خود رضایت بیشتری دارند.

علت صدای زانو چیست؟ / چطور با «گرمازدگی» مقابله کنیم؟
محققان با بررسی دقیق اطلاعات دریافتی از داوطلبان به این نتیجه رسیدند که افکار منفی با ریشه نارضایتی از وضعیت ظاهر در افراد پرخور به میزان ۳۴.۲ درصد با تفکر در مورد خودکشی، ۱۸.۶ درصد با تلاش برای خودکشی و ۱۰ درصد با اقدام به خودکشی در سال گذشته وجود داشته است.
 
علت صدای زانو چیست؟

صدای کلیک زانو می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. زمانی که راه می‌روید، دو زانو یا چهار زانو می‌نشینید یا پا‌های خود را دراز می‌کنید، صدای کلیک می‌تواند ناشی از حباب‌های گاز باشد. زمانی که فشار روی مفاصل زانو تغییر می‌کند، حباب‌های کوچک گاز در آن ناحیه تشکیل می‌شوند، با حرکت سریع، این حباب‌های گازی می‌ترکند و صدای کلیک در ناحیه زانو شنیده می‌شود.

علت صدای زانو چیست؟ / چطور با «گرمازدگی» مقابله کنیم؟
صدای کلیک زانو می‌تواند ناشی از کشیدگی تاندون یا رباط روی توده استخوانی باشد و زمانی که این رباط یا تاندون به حالت اول باز می‌گردد، صدای کلیک شنیده می‌شود.
 
حمله قلبی و ایست قلبی چه تفاوتی دارند؟

ما معمولا حمله قلبی و ایست قلبی را مترادف می‌دانیم، اما واقعیت این است که این دو با یکدیگر تفاوت دارند.
 
حمله قلبی چیست؟
انسداد در مسیرگردش خون عامل حمله قلبی است. در این حالت، ایجاد لخته خون در سرخرگ‌ها جریان خون را متوقف می‌کند. در طول حمله قلبی، قلب به ضربان خود ادامه می‌دهد، اما به دلیل این‌که مسیر گردش خون مسدود است، پمپاژ خون حاوی اکسیژن به‌درستی صورت نمی‌گیرد. این شرایط همچنین توقف کار سلول‌های قلبی را به دنبال دارد. هرچقدر درمان حمله قلبی دیرتر صورت بگیرد، آسیبی که به قلب وارد می‌شود بیشتر خواهد بود.

علت صدای زانو چیست؟ / چطور با «گرمازدگی» مقابله کنیم؟
ایست قلبی چیست؟
ایست قلبی یا فیبریلاسیون بطنی مشکلی در ریتم قلب است که باعث می‌شود ضربان قلب با سرعت و تکانه‌های الکتریکی نامنظم صورت بگیرد. این انقباضات نامنظم معمولا در نهایت به ایست کامل قلب منجر می‌شود. ایست قلبی به‌صورت نسبتا ناگهانی اتفاق می‌افتد. به‌دلیل اختلال در دریافت خون در سراسر بدن، بیمار از حال می‌رود، قادر به نفس کشیدن نیست و نبض ندارد. در این حالت بیمار به مراقبت‌های فوری پزشکی نیاز دارد.
 
چرا اینقدر موهایم کم شده است؟

نکته اصلی و مهم در مورد ریزش مو این‌است که در بیشتر موارد ریزش مو یک مشکل گذرا و کم اهمیت موجب آن شده است وبه تدریج ریزش قطع خواهد شد. اصولا مهم‌ترین عامل ریزش و کم شدن مو‌ها فشار‌های عصبی و روحی است. در کنار این عامل، مشکلات تغذیه‌ای، استفاده از شوینده‌های نامناسب و رنگ‌های غیر استاندارد نیز موجب ریزش مو می‌شوند. علاوه براین عوامل که در مجموع مهم‌ترین عوامل هستند، بیماری‌ها نیز عامل ریزش مو هستند: جراحی، هرگونه بیماری شدید، مصرف طولانی بسیاری از داروها، و کم خونی فقر آهن از بیماری‌هایی هستند که باعث ریزش مو می‌شوند. هورمون‌ها نیزدر رویش و ریزش مو اهمیت دارند: بالا بودن هورمون‌های مردانه و بیماری‌های تیرویید مهم‌ترین بیماری‌های هورمونی عامل ریزش مو هستند.
علت صدای زانو چیست؟ / چطور با «گرمازدگی» مقابله کنیم؟
 
چطور با «گرمازدگی» مقابله کنیم؟
گرمازدگی شایع‌ترین اتفاق روز‌های گرم تابستانی است که باید خیلی زود آن را از تن‌تان بیرون کنید تا به بدنتان ضربه نزند، چون ممکن است در صورت گرمازدگی شدید چندروزی را خانه نشین شوید. پس راهکار‌های جلوگیری و درمان گرمازدگی را بدانید تا این روز‌های داغ را صحیح و سالم سپری کنید.

علت صدای زانو چیست؟ / چطور با «گرمازدگی» مقابله کنیم؟
۱. سبک لباس بپوشید و سعی کنید لباس‌های شما بیشتر از الیاف طبیعی و نخی باشد تا پلاستیکی. لباس‌های پلاستیکی سبب تعریق زیادی می‌شود و آب بدن شما را در هنگام ایستادن در گرما به شدت کاهش می‌دهد.

۲. از عینک دودی و نقاب‌های محافظ صورت حتما استفاده کنید. صورت و سر شما از جمله اعضای مهمی است که به شدت در گرمازده شدن شما موثر هستند.

۳. در روز‌های آفتابی پوشیدن لباس‌های روشن را فراموش نکنید و تا می‌توانید از پوشیدن لباس‌های تیره خودداری کنید.

۴. قبل از ورود به گرما می‌توانید لباس‌تان را مرطوب کنید تا سطح بدنتان را خنک نگه دارد.

۵. نوشیدنی‌های خنک می‌تواند از گرما زده شدن شما جلوگیری کند.

۶. صبح‌ها از قسمت غربی خیابان‌های شمالی -جنوبی و قسمت جنوبی خیابان‌های شرقی-غربی حرکت کنید. بعد از ظهر‌ها نیز از قسمت شرقی خیابان‌های شمالی-جنوبی و قسمت شمالی خیابان‌های شرقی-غربی حرکت کنید تا آفتاب کمتری به سرتان بخورد.

۷. از خوردن غذا‌های سنگین و پرادویه در تابستان به خصوص زمانی که می‌خواهید مدت زیادی را در گرما طی کنید به شدت پرهیز کنید. نوشیدنی‌های کافئین‌دار نیز هرچه کمتر مصرف کنید خیلی بهتر است.

۸. سعی کنید محیط کار یا منزل را آنقدر سرد نکنید که بدن شما در مواجهه با گرمای بیرون شوکه شود. هرچه بدن خود را با محیط تطبیق بدهید برایتان بهتر است.

۹. زکریای رازی توصیه می‌کند در گرما شربت سکنجبین خنک زیاد مصرف کنید. چون صفرا را می‌برد و از التهاب و حرارت معده می‌کاهد و آنچه در بلغم در معده و روده‌ها باشد خارج می‌کند. اگر سکنجبین را با ریشه و تخم کاسنی مخلوط کنید و کمی هم گلاب بریزید که نوشیدنی شگفت انگیز و بسیار مفیدی خواهید داشت. به خصوص اگر از درون دچار حرارت می‌کنید.
 
کاهش مرگ زودرس در صورت دوستی با پزشکان
 
هجده تحقیق از بیست و دو تحقیق نشان می‌دادند که مرگ در یک دوره دو ساله در کسانی که یک پزشک را می‌دیدند کمتر از کسانی بود که در همین مدت پزشکان مختلفی را دیده بودند.

علت صدای زانو چیست؟ / چطور با «گرمازدگی» مقابله کنیم؟
این بررسی همچنین نشان داد که در کشورها، فرهنگ‌ها و نظام‌های درمانی مختلف، ادامه درمان با یک پزشک -چه عمومی چه متخصص- احتمال مرگ زودرس را کاهش می‌دهد.این محققان می‌گویند "جنبه انسانی" درمان که باعث "نجات جان" بیماران می‌شود تا به حال "نادیده گرفته شده و باید اولویت بیشتری برای آن قائل شد.تداوم درمان با یک پزشک بخصوص برای کسانی اهمیت دارد که به بیماری‌های مزمن جسمی و روانی مبتلا هستند یا به درمان‌های پیچیده و خاص نیاز دارند.
 

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *