رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

توجه ویژه سازمان زندان‌ها به برنامه‌های اصلاحی و فرهنگی/ شرکت بیش از ۲۷ هزار نفر در کلاس‌های آموزش حفظ قرآن کریم/ شناسایی ۱۰ هزار نفر از همسران زندانی در معرض طلاق / ۳۵۰ هزار دز واکسن هپاتیت B. به زندانیان تزریق شد

20:47 - 04 تير 1397
کد خبر: ۴۳۲۹۴۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
جهانگیر گفت: از آنجایی که اعتقاد داریم توجه به قرآن کریم و معارف اسلامی می‌تواند انسان ساز باشد و شرایط بازگشت و باز اجتماعی کردن زندانیان را فراهم آرورد، لذا یکی از برنامه‌های مهم سازمان زندان‌ها بحث‌های فرهنگی به ویژه توجه به مباحث قرآن کریم است.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، اصغر جهانگیر رئیس سازمان زندان‌ها با اشاره به برنامه‌های فرهنگی و اصلاحی در این سازمان اظهار کرد: سازمان زندان‌ها از سال‌های گذشته در تلاش بوده که بحث‌های فرهنگی، تربیتی و اصلاحی را در زندان روز به روز توسعه دهد.

وی ادامه داد: در سال گذشته در حوزه آموزش‌های معارف‌های اسلامی، ۲۷ هزار نفر در کلاس‌های آموزش حفظ قرآن کریم، بیش از ۶۶ هزار نفر در کلاس‌های آموزش تفسیر قرآن کریم و بیش از ۱۳۲ هزار نفر در کلاس‌های آموزش روخوانی قرآن شرکت کردند.

رئیس سازمان زندان‌ها خاطرنشان کرد: از آنجایی که اعتقاد داریم توجه به قرآن کریم و معارف اسلامی می‌تواند انسان ساز باشد و شرایط بازگشت و باز اجتماعی کردن زندانیان را فراهم آورد، لذا یکی از برنامه‌های مهم سازمان زندان‌ها بحث‌های فرهنگی به ویژه توجه به مباحث قرآن کریم است.

جهانگیر اضافه کرد: کارویژه‎ای که سازمان زندان‌ها در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری به عنوان اقدام فوق العاده در سال گذشته در دستور کار قرار داد؛ شناسایی ۱۰ هزار نفر از همسران زندانی در معرض طلاق بود در واقع برای خانواده‏هایی که همسرانشان در زندان بودند و شرایط خاصی داشتند و به دلیل مشکلات مالی و ... در معرض طلاق بودند برنامه‌های آموزشی برگزار کردیم و در حد امکان و میزان بضاعتی که داشتیم نسبت به رفع مشکلات آن‌ها اقدام کردیم.

رئیس سازمان زندان‌ها افزود: برای برخی از خانواده‌های زندانیان زمینه‌های اشتغال در منزل را فراهم کردیم و افرادی که بیماری داشتند را تحت درمان قرار دادیم، همچنین فرزندان برخی از زندانیان ترک تحصیل کرده بودند که بیش از ۳ هزار نفر از آن‌ها شناسایی شدند، که در تلاشیم با کمک وزارت آموزش و پرورش همه این افراد به پشت میز مدارس بازگردند؛ البته بخش قابل توجهی از آن‌ها به مدارس بازگردانده شده اند.

جهانگیر گفت: در سال گذشته با کمک وزارت بهداشت موفق شدیم ۳۵۰ هزار دز واکسن هپاتیت B را به زندانیان تزریق کنیم و تمامی کسانی که بین سن ۲۵ تا ۴۰ سال قرار داشتند واکسینه شدند.

رئیس سازمان زندان‌ها اضافه کرد: از آنجایی که در ۲۵ سال گذشته در سیاست‌های وزارت بهداشت پیش بینی شده که همه نوزادانی که در ایران به دنیا می‌آیند باید واکسن هپاتیت B به آن‌ها تزریق شود، سازمان زندان‌ها علیرغم کمبود اعتبارات این برنامه را پیگیری کرد که جامعه در این بخش مصون بماند.

جهانگیر با اشاره به راه اندازی مراکز تئاتر و سینما در زندان‌ها اظهار کرد: در سال گذشته ۱۴۴ فیلم کوتاه توسط زندانیان در همین محیط‌ها تولید شده است؛ این امر نشاندهنده این است که یک فضای بانشاط در زندان‌ها ایجاد شده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *