رئیس دادگستری استان کرمانشاه: 8 هزار و 186 مورد مجازات جایگزین حبس در یک سال گذشته صادر شد/ اشتغال یک هزار و ۴۸۲ نفر از زندانیان در استان

10:27 - 02 تير 1401
کد خبر: ۴۳۲۶۰۲۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس دادگستری استان کرمانشاه گفت: از تیر ماه سال گذشته تاکنون 8هزارو 186 مورد رای مجازات جایگزین حبس صادر شده است که این نوع مجازات‌ها نقش موثری در کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها دارد.

پرویز توسلی زاده در گفت‌وگو بامیزان، درباره اعمال مجازات‌های جایگزین حبس با محوریت خدمات اجتماعی و عام المنفعه، اظهار کرد: از تیر ماه سال گذشته تاکنون در دادگستری کل استان کرمانشاه 8 هزار و 186 مورد رای مجازات جایگزین حبس صادر شده است که این نوع مجازات‌ها نقش موثری در کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و استفاده بهینه از توان و ظرفیت زندانی‌ها برای خدمات رسانی به جامعه دارد.

وی افزود: مجازات‌های جایگزین حبس بر اساس قانون مجازات اسلامی شامل دوره مراقبت( 31 مورد)، خدمات عمومی رایگان( 120 مورد) ، جزای نقدی روزانه ( 65 مورد) ، تحت نظارت سامانه های الکترونیک ( 416مورد) و جزای نقدی (8 هزار و 186 مورد) است.

رئیس دادگستری استان کرمانشاه بیان کرد: این آرا برای کسانی صادر می‌شود که جرایم سبک مرتکب شده اند، مجازات حبس، آسیب‌هایی فراوانی به همراه دارد که یکی از مهمترین آن‌ها آسیب به اعضای خانواده و بعد شخص زندانی است، از این رو تمام تلاش مقامات قضایی استان این است که بتوانند با استفاده از ظرفیت‌های قانونی، در صدور آرا از مجازات جایگزین حبس بهره گیرند.

توسلی زاده درباره ایجاد بستر مناسب جهت مهارت آموزی و اشتغال زندانیان در استان اظهار کرد: در زمینه ایجاد اشتغال زندانیان در استان ۴۲۵ نفر دارای اشتغال نشسته،310 نفر اشتغال کارگاهی، 520 نفراعزام به کار و 227 نفر نیز سایر اشتغال ها را برعهده دارند که در مجموع هزار و ۴۸۲ نفر از زندانیان کرمانشاه مشغول به کار هستند.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به وضعیت استفاده حداکثری از پابندهای الکترونیکی برای متهمان و محکومان در استان، بیان کرد: از ابتدای تیرماه سال 1400 تا تیر ماه ۱۴۰۱، 416 مورد حکم مجازات جایگزین حبس به صورت تحت نظارت سامانه های الکترونیکی صادر شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *