رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تحقق کاهش 18 درصدی زمان رسیدگی در دادگستری استان یزد/ متوسط زمان رسیدگی در استان یزد به 93 روز رسید

20:57 - 01 تير 1401
کد خبر: ۴۳۲۵۴۷۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان یزد، به تلاش مجموعه قضایی استان در جهت کاهش حجم موجودی پرونده ها اشاره کرد و گفت: کاهش 18 درصدی زمان رسیدگی در دادگستری یزد رقم خورده است.

خبرگزاری میزان _ غلامعلی دهشیری در دیدار اعضای شورای قضایی استان یزد با امام جمعه یزد به مناسبت هفته قوه قضاییه، اظهار کرد: در عین سختی کار و شرایط کرونا و تنگناهای معیشتی کارکنان، موجودی پرونده های دادگستری استان یزد به کمترین میزان خود در 10 سال اخیر رسیده است که این امر مهم مرهون تلاش اثر گذار و خستگی ناپذیر قضات و کارکنان خدوم اداری دادگستری در سراسر استان یزد است.

وی افزود:‌ در یک سال گذشته علاوه بر رسیگی به پرونده های ورودی به دادگستری استان یزد۰ که ۶ درصد در مقایسه باسال ۱۳۹۹ رشد داشت؛ ۳ درصد از موجودی پرونده های مانده سنوات قبل نیز رسیدگی، تعیین تکلیف و از آمار کم شد.

رئیس دادگستری کل استان یزد، اجرای عدالت و رضایتمندی مردم را هدف نهایی سند تحول و تعالی قوه قضاییه دکر کرد و اظهار کرد: برخی از اقدامات مردمی با هدف افزایش سرمایه اجتماعی قوه قضاییه در دستور کار قرار گرفت تا بتوان ارتباط نزدیک تری با مردم برقرار کرد که از آن جمله می توان به طرح 30شب 30سنگر آگاه سازی حقوقی و قضایی اشاره کرد.

وی گفت: در راستای کاهش جمعیت کیفری، ۳۵۰۰ بازدید از زندان ها و بازداشتگاه های مختلف استان در یک سال اخیر انجام شد که تأثیر به سزایی در حل و فصل مشکلات زندانیان و مددجویان زندانی داشت.

دهشیری به عزم جدی دستگاه قضا در حل مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی اشاره کرد و ابراز کرو: اگرچه دادگستری به صورت مستقیم وظیفه ای در موضوع تولید و اشتغال ندارد و اگر دستگاه های متولی به رسالت خود عمل کنند نیاز با ورود دستگاه قضا نمی باشد، اما در راستای منویات مقام معظم رهبری و تاکیدات ریاست قوه قضاییه، اهتمام جدی در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و موضوع حمایت از تولید و اشتغال در استان وجود دارد.

رئیس کل دادگستری استان یزد، از ثبت درخواست 350 شرکت، واحدتولیدی و صنعتی در سامانه حامی خبر داد و گفت: با حل مشکلات شرکت های تولیدی و صنعتی، مشکل اشتغال و امنیت شغلی بیش از 45 هزار کارگر این شرکت ها نیز حل شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *