یک هزارو 387 مجازات جایگزین حبس در یک سال گذشته در محاکم استان ایلام صادر شد

10:56 - 08 تير 1401
کد خبر: ۴۳۲۴۷۴۲
رئیس کل دادگستری استان ایلام گفت: از تیر 1400 تا خرداد 1401 تعداد محكوميت مجازات های جایگزین حبس با محوریت خدمات اجتماعی و عام المنفعه در استان ایلام یک‌هزارو 387 مورد است.

عمران علی‌محمدی در گفت‌وگو با میزان، درباره مجازات های جایگزین حبس با محوریت خدمات اجتماعی و عام المنفعه در استان ایلام، اظهار کرد: از تیر 1400 تا خرداد 1401 تعداد محكوميت مجازات جايگزين حبس(جزای نقدی) یک‌هزار و 243 مورد، تعداد محكوميت مجازات جايگزين حبس (دوره مراقبت) 6 مورد، تعداد مجازات جايگزين حبس(جزای نقدی روزانه ) 71 مورد، تعداد مجازات جايگزين حبس ( الزام به خدمات عمومی رايگان) 56 مورد و تعداد مجازات جايگزين حبس ( تحت نظارت سامانه های الكترونيكی) 11 مورد است که در مجموع مجازات های جایگزین حبس با محوریت خدمات اجتماعی و عام المنفعه در استان ایلام تعداد یک‌هزار و 387 مورد است.

وی با اشاره به اینکه در راستای دستور لزوم تعیین تکلیف احکام قصاص، مسئولان قضایی استان ها اقداماتی انجام داده اند،افزود: جلسات متعدد با هیئت های صلح در استان تشکیل می شود که یک نفر از صلح یاران به عنوان سرگروه تعیین شده تا برای سازش در مورد پرونده های مستلزم قصاص نفس تلاش کند و هر اقدام در این زمینه گزارش می‌شود.

رئیس دادگستری استان ایلام درباره استفاده حداکثری از پابندهای الکترونیکی برای متهمان و محکومان، بیان کرد: درخواست زندانیان به جهت استفاده از پابند الکترونیک بلافاصله در شورای طبقه بندی زندان مطرح و در صورت داشتن شرایط قانونی، تصمیم گیری نهایی به مرجع قضایی ارسال می شود.

علی محمدی درادامه گفت: در حال حاضر تعداد 62 نفر تحت نظارت مرکز مراقبت ایلام بوده و 78 عدد پابند در انبار مرکز موجود است که به محض معرفی زندانی اقدامات لازم جهت اجرای آراء انجام می پذیرد.

وی اظهار کرد: در سال 1400 تعداد 889 بازدید از زندان های تابعه استان توسط مراجع قضایی انجام شده است. همچنین قاضی ناظر زندان نیز در زندان مرکزی ایلام استقرار یافته و به تناوب از سایر زندان‌های شهرستان ایلام بازدید می کند.

علی محمدی گفت: میزان حضور در مساجد 12 جلسه و در اجتماعات مردمی و ملاقات مردمی 120 جلسه بوده است.
رئیس دادگستری استان ایلام با اشاره به ایجاد بستر مناسب جهت مهارت آموزی و توانمندسازی زندانیان بیان کرد: در حال حاضر تعداد 190 نفر از زندانیان استان ایلام به جهت کسب مهارت در کلاس هایی که به همین منظور و با همکاری اداره کل فنی و حرفه ای استان ایلام ، اداره کل صمت و جهاد کشاورزی تشکیل میشود حضور می یابند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *