کاهش انگیزه قاچاق پوشاک/ امکان قاچاق ارز از مرز افغانستان و عراق وجود دارد

23:00 - 09 تير 1397
کد خبر: ۴۳۲۳۳۲
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر انگیزه قاچاق پوشاک پایین آمده و دلیل آن این است که ارز بالا رفته و خرید مقرون به صرفه نیست بنابراین در قسمت ارز و طلا انگیزه قاچاق بیش از پیش است.

کاهش انگیزه قاچاق پوشاک/ امکان قاچاق ارز از مرز افغانستان و عراق وجود داردسعید باستانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه سیاسی ، با اشاره به موضوع قاچاق ارز در کشور گفت:  قاچاق زمانی پررنگ می‌شود که اختلاف معناداری در برخی فعالیت‌ها وجود داشته باشد که این خود انگیزه لازم را ایجاد می‌کند.


وی افزود: هنوز این امکان وجود دارد که از طریق برخی از مرز‌ها اعم از مرز افغانستان یا عراق دلار قاچاق وارد کشور شود و این دلار دربازار آزاد به فروش برسد.


عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در حال حاضر انگیزه قاچاق پوشاک پایین آمده و دلیل آن این است که ارز بالا رفته و خرید مقرون به صرفه نیست بنابراین در قسمت ارز و طلا انگیزه قاچاق بیش از پیش است.

باستانی تاکید کرد: در خصوص قاچاق ارز هر عددی که وجود داشته باشد نگران کننده است چرا که این مسئله منتهی به سیاست‌های پولی کشور می‌شود و هر آماری می‌تواند مشکلات را دو چندان کند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *