شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی می تواند بسیاری از جرایم را کاهش دهد/ صدور سند کاداستری برای بیش از 90 درصد از منابع طبیعی/ تعیین تکلیف 10 درصد باقیمانده تا پایان شهریور ماه

21:17 - 25 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۱۴۲۷۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس دادگستری استان کرمانشاه گفت:شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی از ظرفیت بالایی برخوردار است و می تواند در کنترل و کاهش جرایم و به تبع آن کاهش پرونده های قضایی موثر باشد.

خبرگزاری میزان - توسلی زاده با بیان اینکه شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی از ظرفیت بالایی برخوردار است اظهار کرد: این شورا می تواند در کنترل و کاهش جرایم و به تبع آن کاهش پرونده های قضایی موثر باشد.

وی با بیان اینکه یکی از اصولی ترین اقدامات دادگستری استان در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، تشکیل بیش از 10 شورای پیشگیری در ادارات و سازمانها مختلف برای ورود به موقع و جلوگیری از جرایم است، گفت: برخی از این شوراهای پیشگیری در حوزه اراضی ملی و منابع طبیعی تشکیل شده است و تاکنون توانسته است با تشکیل کارگروههای مختلف ورود جدی و قابل حلی به موضوعات داشته باشد.

توسلی زاده در بخش دیگری از سخنان خود با نگاه و نظر به مصوبات گذشته شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی و تاکید ویژه بر اجرایی شدن آنها، یادآور شد بر اساس برخی مصوبات موظفیم در سال حدود 250 هزار هکتار از اراضی کشاورزی را دارای سند کنیم و دستیابی به این مهم نیازمند همراهی مردم و توجیه ایشان و نیز رفع تداخل است که از موانع جدی بر سر راه صدور اسناد اراضی کشاورزی است.

 رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه افزود بر اساس گزارش داده شده تاکنون از مجموع یک میلیون 624 هزار متر مربع از اراضی کشاورزی برای بیش از یک میلیون و 564 هزار متر مربع کاداستر صورت گرفته است و در این راستا نیز 825 مورد سند تفکیکی صادر شده است.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اقدامات خوب و قابل توجهی در شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی صورت گرفته است یادآور شد در سالیان گذشته به دلیل وجود موانع تنها  حدود 100 هکتار از اراضی در سال تعیین تکلیف شد اما در سال 1400 با جدیت و پیگیری این شورا حدود یک هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی ملی تعیین تکلیف و سند مالکین به نام دولت صادر شد.

 در ادامه این نشست دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه با بیان توصیه هایی به اعضای جلسه، یادآور شد: یکی از مسائل مهم در کشور موضوع مصرف آب است که با توجه به ورود به فصل گرما و استفاده بیشتر همشهریان و از سویی بحران کم آبی ، نیازمند اهتمام جمعی و جدی در این زمینه هستیم.

کرمی افزود: موضوع  مهم و حائز توجه دیگر بحث آتش سوزی هاست که متاسفانه علاوه بر اثرات محیط زیستی ، تبعات اجتماعی نامطلوبی نیز به دنبال دارد و نیازمند بکارگیری طرحهایی پیشگیرانه هستیم.

 از دیگر موضوعات مورد توجه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه ورود به موقع و مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز  هم در امور اراضی و هم در حوزه راه و شهرسازی است که  به گقته ایشان جلوگیری از ایجاد آنها به مراتب آسانتر از قلع و قمع سازه هاست .

  در پایان این نشست ضمن تاکید بر اجرایی نمودن مصوبات گذشته ، برای احیا و ایجاد بستر مناسب اجرایی آنها چند مصوبه دیگر به تصویب اعضا رسید.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *