رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

با پیگیری دستگاه قضایی فعالیت دو شرکت در خراسان جنوبی از سر گرفته شد

20:23 - 25 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۱۴۲۶۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی گفت: حمایت از تولید و اشتغال را از وظایف خود در دستگاه قضایی می دانیم.

خبرگزاری میزان_ حجت الاسلام و المسلمین موحدی راد در جلسه ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی دادگستری استان خراسان جنوبی با بیان اینکه دستگاه قضایی استان از تمام ظرفیت های خود در زمینه حمایت از تولید و اشتغال استفاده می کند گفت: حمایت از تولید و اشتغال را از وظایف خود می دانیم و در جهت رفع موانع موجود تلاش خواهیم کرد.

وی به بررسی مشکلات دو شرکت نورد فولاد قاینات و شرکت اسکان گردشگران سپهر (هتل سپهر) در جلسه امروز اشاره کرد و ادامه داد: درخصوص شرکت نورد فولاد قاینات مقرر شد 10 درصد مطالبات بانکی ظرف دوماه آینده پرداخت و مابقی مطالبات طی مدت 4 سال تقسیط شود ، همچنین به دستور مقام قضایی عملیات اجرایی توسط اداره ثبت اسناد و املاک متوقف شده و شرکت مذکور باید به فعالیت بپردازد.

وی در خصوص شرکت اسکان گردشگران سپهر(هتل سپهر) نیز گفت: شرکت اسکان گردشگران سپهر (هتل سپهر)موظف شد ظرف مدت 5 سال به پرداخت مطالبات بانکی اقدام کند که استمهال 5 ساله به سرمایه گزار هتل سپهر بعد از یک سال تنفس لازم الاجرا خواهد بود.

حجت الاسلام موحدی راد درخصوص موضوع حقوقی شرکت اسکان گردشگران سپهر در دادگستری هم گفت: تا زمان صدور رأی و حکم دادگاه، براساس نظر کارشناس تعیین شده اقدامات لازم صورت پذیرد و بعد از صدور حکم دادگاه، براساس رأی صادره اقدام خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان در ابتدای این جلسه ضمن خیر مقدم به حضار، نظرات و درخواست های مدیر عاملان شرکت های مذکور و نمایندگان بانک های ملی و کشاوری را استماع کرد.

نسائی زهان دادستان مرکز استان هم با بیان اینکه مشکلات ۳۰واحد تولیدی در سال گذشته به کمک دستگاه قضایی برطرف شده گفت: دستگاه قضایی با توجه به ابلاغ مقام معظم رهبری و سیاست های ریاست قوه قضاییه از تولید حمایت خواهد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین نسائی زهان ادامه داد: حمایت دستگاه قضایی از تولید بدین معنا نیست که افرادی تسهیلات دریافت کرده و به علل مختلف از پرداخت آن خوداری کنند.

وی ابراز کرد: بانک ها باید نهایت دقت را در پرداخت تسهیلات داشته باشند تا این تسهیلات در اختیار افرادی قرار گیرد که در زمینه های اقتصادی و راه اندازی واحد های تولیدی فعالیت دارند تا این موضوع باعث تقویت پول ملی شود.

وی ادامه داد: بانک ها باید نظارت مستمر در زمینه پرداخت تسهیلات داشته باشند تا این تسهیلات به دست افراد سودجو که در صدد دور زدن بانک ها و قانون هستند نیافتد.

نسائی زهان گفت: دستگاه قضایی استان این موضوع را با جدیت پیگیری خواهد کرد و با متخلفان مطابق قانون برخورد خواهد کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *