رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

جمهوری اسلامی ایران خواهان منطقه‌ای قوی بر اساس همکاری است

17:40 - 05 تير 1397
کد خبر: ۴۳۱۳۱۴
دسته بندی: سیاست
وزیر امور خارجه، کمک به روند تقویت امنیت و ثبات و همکاری‌های اقتصادی در حوزه ترانزیت در افغانستان را از جمله اهداف ایران و ازبکستان در جهت تقویت همکاری‌های منطقه‌ای دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران خواهان منطقه‌ای قوی بر اساس همکاری است.

//////////به گزارش گروه سیاسی ، ویکتور محموداف، دبیر شورای امنیت ریاست جمهوری ازبکستان و هیئت عالی سیاسی و اقتصادی همراه وی، با  محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

آقای محمود‌اف، دیدار‌های خود و هیئت همراه با مقامات عالی کشورمان را بسیار سازنده توصیف و با اشاره به اشتراکات عمیق تاریخی و فرهنگی و مواضع مشترک در مسایل منطقه و بین‌المللی بین دو کشور، گفت: رهبری ازبکستان معتقد به تعمیق و گسترش روابط در همه زمینه‌ها با جمهوری اسلامی ایران است و ازبکستان خواستار پیشبرد روابط و همکاری‌های اقتصادی در همه زمینه ها، از جمله ترانزیت، حمل و نقل، انرژی و نیز تبادلات فرهنگی و توریسم با جمهوری اسلامی و بر اساس اراده مشترک است.

ظریف نیز در این دیدار با اظهار خرسندی از سفر هیات عالیرتبه ازبکستان و ابراز خوشبینی نسبت به آینده روابط فیمابین، گفت: خوشحالیم که شاهد شروع دورانی جدید و سازنده بین ازبکستان با منطقه و جمهوری اسلامی ایران هستیم و توسعه توسعه همکاری‌های تهران - تاشکند را به سود منافع و مصالح دو ملت و در جهت تقویت همکاری‌های منطقه‌ای و تامین صلح، ثبات و امنیت در منطقه می‌دانیم.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین، کمک به روند تقویت امنیت و ثبات و همکاری‌های اقتصادی در حوزه ترانزیت در افغانستان را از جمله اهداف دو کشور در جهت تقویت همکاری‌های منطقه‌ای دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران خواهان منطقه‌ای قوی بر اساس همکاری است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *