حکم قطعی پرونده اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق فرار مالیاتی در دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی استان اصفهان صادر شد

13:01 - 22 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۱۱۴۳۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی استان اصفهان حکم قطعی در پرونده‌ای مهم را با موضوع اخلال در نظام اقتصادی کشور صادر کرد.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام و المسلمین اسداله جعفری بیان کرد: در اجراس تبصره ماده 36 قانون مجازات اسلامی در خصوص انتشار احكام قطعی متهمان در جرايد كثيرالانتشار يا رسانه ملی در یکی از پرونده‌‌های رسیدگی شده در شعبه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی استان اصفهان كه دارای 18 نفر متهم است، تعداد 8 نفر از آن‌ها به اتهام مشاركت در اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق فرار مالیاتی و اختفاء فعالیت‌های اقتصادی و کتمان درآمدهای حاصل که منتهی به اخلال در نظام پولی و کاهش تعرفه درآمدهای دولت شده را به مجازات‌های حبس، جزای نقدی و شلاق محکوم کرده است.

رئيس كل دادگستری استان اصفهان تصریح کرد: طبق بنده «ر» تبصره ماده 36 قانون مجازات اسلامی، احكام متهمان كه اتهام آن‌ها اخلال در نظام اقتصادی كشور و جزای نقدی آن‌ها يک ميليارد ريال يا بيشتر باشد، انتشار حكم محكوميت قطعی آن‌ها در رسانه ملي يا يكی از روزنامه‌های كثيرالانتشار الزامی است، اسامی و احكام قطعی افراد مشمول اين ماده به شرح زير اعلام می‌شود:

عباسعلی رضایی فرزند قدیر كه به اتهام مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور به ۱۵ سال حبس و پرداخت یک هزار میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شده است.

محمد حسن رضایی فرزند قدیر به اتهام مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور به ۵ سال حبس تعزیری و طبق رای اصلاحی مورخ 20/2/1401 پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شده است.

بیشتر بخوانید

اولین دادگاه علنی در خراسان جنوبی به صورت برخط برای دانشجویان برگزار شد

مسعود فرخی فرزند محمد حسین به اتهام مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور به تحمل 4 سال حبس تعزیری و پرداخت یکصد و 30 میلیارد ريال جزای نقدی محکوم شده است.

حسین علینقیان الیادرانی فرزند محمد به اتهام مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور با 3 درجه تخفیف به تحمل 3 سال حبس تعزیری و پرداخت ۲۱ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شده است.

علی محمد امجدی فرزند غلامحسین به اتهام مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور و تحمل 3 سال حبس پرداخت ۱۶ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شده است.

محمد حسن زاده (محسن زاده ) کرمانی فرزند مصطفی به اتهام مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور به تحمل 3 سال حبس پرداخت ۳۰ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شده است.

علی حیدری فرزند حسین به اتهام مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور با 3 درجه تخفیف تحمل 2سال حبس تعزیری و پرداخت ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شده است.

حسن ایزدیان بیگدلی فرزند محمد به اتهام مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور به تحمل 2 سال و 6 ماه حبس و پرداخت ۱۵ میلیارد ریال جزای نقدی درحق خزانه دولت محکوم شده است.

به گفته رئيس كل دادگستری استان اصفهان، احکام صادره در این پرونده قطعی است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *