رئیس دادگستری گیلان دستور تشکیل پرونده برای ترک فعل مسئولان در حوزه پسماند را صادر کرد

14:57 - 21 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۰۷۰۰۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان گیلان، گفت: در خصوص مساله پسماند وظایف تمام مسئولان در بازه زمانی معین به آنان ابلاغ شده که در صورت ترک فعل و قصور در این خصوص پرونده قضایی برای آنان تشکیل خواهد شد.

خبرگزاری میزان - نشست تعدادی از سازمان‌های مردم نهاد استان گیلان به مناسبت هفته محیط زیست با حضور حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان امروز برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی در این نشست با تبریک هفته محیط زیست و تاکید بر نقش تاثیر گذار سازمان های مردم نهاد بر بهبود محیط زیست، اظهارکرد: رسالت منصفانه سمن‌ها این است که آنچه در زندگی مردم واقع می‌شود را به درستی بیان کنند.

وی با تاکید بر ضرورت شناخت اولویت‌های استان تصریح کرد: باید پس از شناسایی اولویت‌ها و تمرکز بر آن مشکلات را طبقه‌بندی کرده و با یک برنامه مدون در جهت رفع آن گام برداشت.

رئیس کل دادگستری استان گیلان، عدالت را احقاق هر گونه حق به ذیحق تعریف کرد و افزود: قوه قضائیه متولی احقاق حقوق مردم است و دادستان ها به عنوان مدعی‌العموم احیاگر حقوق تضییع شده مردم هستند.

رئیس کل دادگستری استان گیلان با بیان اینکه نظارت تنها در مورد فرآیند‌های اجرایی نبوده بلکه باید به تصمیمات مدیران نیز تعلق بگیرد، گفت: گاهی بودجه‌های کلان به تصمیمات نادرست مسئولان اختصاص می‌یابد و لذا علاوه بر از بین رفتن اعتبارات دولتی نتیجه مطلوب نیز حاصل نمی‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین خلیلی با تاکید بر پژوهش و مطالعه در اجرای هر طرحی تاکیدکرد: در خصوص مساله پسماند کار مطالعاتی در دادگستری استان گیلان صورت گرفته و وظایف تمام مسئولان که باید در بازه زمانی معینی انجام شود به آنان ابلاغ شده است.

وی با اشاره به اینکه اگر پس از اتمام مهلت تعیین شده، مدیران مربوطه اقدامی در راستای وظایف مربوط به خود انجام نداده باشند دستگاه قضایی برای این ترک فعل، قصور و سهل انگاری پرونده قضایی تشکیل خواهد داد.

رئیس کل دادگستری استان همچنین از مسئولان سازمان های مردم نهاد خواست تا به‌رغم هر گونه مخالفت و یا مقاومت سازمان‌ها، در انجام وظایف خود دلسرد نشده و در صورت بروز هر گونه تصرف یا تجاوزی به محیط زیست و انفال، اعلام جرم کنند تا دستگاه قضایی به آن رسیدگی کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *