بی‌تفاوتی اروپا درباره وضعیت پناهجویان

9:27 - 21 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۰۶۲۶۱
دسته بندی: صفحه نخست ، عمومی

خبرگزاری میزان – از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه علیه اوکراین در ماه فوریه میلیون‌ها اوکراینی روانه کشورهای اروپایی شده‌اند اما یک تفاوت بسیار آشکار در اینجا وجود دارد.

به گزارش «فارن پالیسی»، با این حال یکی از دلایل اصلی این است که کشورهای میزبان پناهندگان، بنا به گفته‌های بسیاری، «به‌طور فوق‌العاده‌» از این پناهندگان استقبال کرده‌اند.

بسیاری از این پناهندگان اوکراینی به جای «بازداشت و نگهداری نامحدود در بازداشتگاه‌ها مانند دیگر پناهجویان، توانسته‌اند به صورت رایگان در کنار خانواده‌های میزبان در اروپا یا هتل‌ها و خوابگاه‌ها اقامت کنند.»

به عنوان مثل کشور مجارستان پیش از این اعلام کرده بود که اجازه ورود پناهجویان را نخواهد داد؛ «ویکتوریا اوربان»، نخست وزیر مجارستان پیش از این اعلام کرده بود «ما کاری برای تغییر نحوه محافظت از مرز انجام نخواهیم داد. ما آن را تغییر نخواهیم داد و به کسی اجازه ورود نمی‌دهیم.»

با این وجود این کشور نیز اعلام کرد که مایل به پذیرش پناهجویان اوکراینی است در حالی که پیش از این ادعا کرده بود که مهاجرت دسته جمعی تهدیدی برای مجارستان است.

تضاد بین رفتار با پناهندگان اوکراینی و پناهندگان از کشورهای آفریقایی و خاورمیانه فاحش است؛ یک گروه به گرمی پذیرفته شده در حالی که گروه دیگر با مخالفت مواجه شده و این در حالی است که گاهی اوقات افرادی از دو گروه در یک زمان و از یک مرز وارد شده‌اند.

در همین حال «شبیا مانتو»، سخنگوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل گزارش داد با وجود اینکه تعداد پناهجویان که با عبور از مدیترانه به اروپا می‌رسند کاهش یافته، اما سفرهای آنها مرگبارتر شده است.

بر اساس اعلام این مقام سازمان ملل، در سال 2021 سه هزار و 231 پناهجو در دریای مدیترانه جان خود را از دست داده‎‌اند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *