زمینه آزادی ۸ زندانی جرایم غیر عمد در هرمزگان به مناسبت ولادت امام رضا(ع) فراهم شد

14:53 - 20 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۰۵۶۹۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری هرمزگان از فراهم شدن زمینه آزادی هشت زندانی جرایم غیرعمد از زندان های استان خبر داد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در گفت‌وگو با میزان اظهارکرد : به مناسبت دهه کرامت و به مناسبت سالروز ولادت با سعادت امام هشتم حضرت علی بن موسی الرضا(ع) زمینه آزادی هشت زندانی جرایم غیرعمد از زندان های استان فراهم شد.

مجتبی قهرمانی تصریح کرد: بدهی این افراد مبلغی بالغ بر ۲ میلیارد ریال بود که در نتیجه پیگیری های دستگاه قضایی و ستاد دیه استان با کمک سازمان بسیج حقوقدانان و خیرین، مبلغ مورد نظر تأمین شده است.

وی در ادامه افزود: آزادی زندانیانی که بدون سوء نیت مرتکب جرمی غیر عمد شده اند، امری خداپسندانه است و باید از تمامی ظرفیت‌های نهادهای حمایتی و خیران برای رهایی این افراد از زندان استفاده کرد.

قهرمانی همچنین تأکید کرد: آزادی این زندانیان در بازسازی اجتماعی و استحکام روابط خانوادگی آنان بسیار تأثیر گذار است و روند اصلاح و تربیت آن‌ها را نیز تسریع می‌کند.

وی گفت: خوشبختانه مردم مؤمن و متدین استان هرمزگان همواره در جهت آزادی زندانیان جرایم غیر عمد پیش قدم بوده اند و هر ساله و در مناسبت های مختلف زمینه آزادی تعداد قابل توجهی از این زندانیان و بازگشت آنها به آغوش خانواده هایشان را فراهم می سازند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان با اشاره به اینکه در سال گذشته با پیگیری های ستاد دیه، ۱۸۵ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد از زندان ها و ندامتگاه های استان، آزاد شدند،گفت :امیدواریم ستاد دیه استان بتواند در سال ۱۴۰۱ به کمک خیران و نیکوکاران هرمزگانی در جهت جلب مشارکت‌های مردمی به موفقیت های بیشتری دست یابد.

انتهای پیام/


برچسب ها: هرمزگان آزادی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *