نشست گفتگوی دینی با اندیشمندان مدرسه عالی دینی هارتفورد آمریکا آغاز شد

16:05 - 25 فروردين 1394
کد خبر: ۴۳۰۴۰
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
خبرگزاری میزان:به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، نشست گفتگوی دینی با اندیشمندان مدرسه عالی دینی هارتفورد آمریکا با عنوان «نقش مؤمنان برای مقابله با افراط‌گرایی» امروز سه‌شنبه 25 فروردین، آغاز شد.

:به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، نشست گفتگوی دینی با اندیشمندان مدرسه عالی دینی هارتفورد آمریکا با عنوان «نقش مؤمنان برای مقابله با افراط‌گرایی» امروز سه‌شنبه 25 فروردین، آغاز شد.

به گزارش ،مرکز گفت‌وگوی ادیان و تمدن‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نشستی را با حضور اندیشمندان و صاحب‌نران دینی کشورمان و هیأتی از اندیشمندان مدرسه عالی دینی هارتفورد آمریکا که به همت مؤسسه بین‌المللی مطالعات اسلامی قم به ایران سفر کرده‌اند، با عنوان «نقش مؤمنان برای مقابله با افراط‌گرایی» برگزار کرد.
این نشست با حضور و سخنرانی ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، آیت‌الله تسخیری، مشاور مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام، مره صدق، نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی، کشیش گیورگیس نرسیسیان، نماینده اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان خلیفه ارامنه تهران، حجت‌الاسلام ابوالحسن نواب، رییس دانشگاه ادیان و مذاهب، از طرف ایران و خانم هایدی هدسل، رییس مدرسه عالی هارتفورد آمریکا، و تعدادی از اعضای هیأن امنا، هیأت علمی و دانشجویان این مرکز آموزش دینی، از ساعت 10 صبح امروز 25 فروردین، در محل سالن شهید رحیمی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، برگزار شد.
علی‌محمد حلمی، رییس مرکز گفت‌وگوی ادیان و تمدن‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در سخنان آغازین این نشست، با ابراز تأسف از وجود تندوری‌‌ها دینی در جهان امروز، گفت: قدرت‌های بزرگ و متکبر ترس‌هایی را نسبت به دین ایجاد کرده‌اند و به ارایه تصویری ناصحیح از دین، می‌پردازند.
وی افزود: در این شرایط، فهم صحیح از دین که توسط گفت‌وگوهای بین ادیان ایجاد می‌شود، سبب خواهد شد که بسیاری از این ذهنیت‌های غلط، از بین بروند.
حلمی تأکید کرد: باید شرایط بسیار عملیاتی برای محقق کردن این گفت‌وگوها فراهم کنیم؛ در حقیقت مرکز گفت‌وگوی ادیان و تمدن‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، برای رسیدن به این هدف، تشکیل شده است.
وی در پایان سخنان خود، با تأکیدی دوباره اهمیت فهم ادیان را یادآور شد.
بنا بر اعلام این خبر، هایدی هدسل، رییس مدرسه هاتفورد، فریال سالم، دستیار پروفسور در حقوق و متون اسلامی، کورنلیوس برنارد پریور، عضو هیأت امنای مدرسه هاتفورد، ترودی جی پریور، عضو هیأت علمی مدرسه هاتفورد، سارا ابوالعقود، دانشجو، محمد عمر رحمان، دانشجو، سعود انوار، پزشک و شهردار در ایالت نیوانگلند، نانسی روبرتز، عضو هیأت علمی مدرسه هاتفورد، استفان روبرتز، فعال دینی، روبرت هال، مدرس مدرسه دینی، الیوت بنگ ویلیامز، عضو هیأت امنای مدرسه هاتفورد، علی شکیبایی، پزشک ایرانی و همکار مدرسه هاتفورد، سید عباس رضا، مدیر مرکز اسلامی جعفریه و اسرار احمد، هکار مدرسه هاتفورد، اعضای این گروه آمریکایی را تشکیل می‌دهند.
مدرسه عالی دینی هارتفورد آمریکا در زمینه گفت‌وگوهای بین ادیانی، جایگاه ویژه‌ای در آن کشور دارد. در این مدرسه رشته‌های مختلفی برای آشنایی با ادیان ابراهیمی تدریس می‌شود.
همچنین برای نخستین‌بار در آمریکای شمالی، رشته‌ای به نام شیعه‌شناسی در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه در حال تأسیس است و شروع به کار آن از پاییز سال جاری خواهد بود.
این مرکز ضمن برخورداری از محیط و فضای تعامل ادیان و مذاهب، یکی از پرسابقه‌ترین مراکز دینی دارای مطالعات اسلامی و بررسی روابط اسلام و مسیحیت به شمار می‌آید و تعامل بسیار طولانی و عمیقی با رهبران، اساتید و علمای دینی و مراکز اسلامی در آمریکا و برخی کشورهای اسلامی دارد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *