رضایی: می‌خواهیم در ایران تور جهانی دوومیدانی برنزی و نقره‌ای برگزار کنیم

8:45 - 15 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۹۷۸۸۸
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
دبیر فدراسیون دوومیدانی گفت: مسابقات بین‌المللی دوومیدانی جام امام رضا(ع) نشان داد؛ ایران از نظر روابط در سطح خوبی است.

علی رضایی در گفت‌وگو با میزان درباره برگزاری رقابت‌های دوومیدانی جام امام رضا (ع) به میزبانی مشهد مقدس، اظهار داشت: دومین دوره مسابقات دوومیدانی بین‌الملی جام امام رضا (ع)، بزرگداشت استاد علی باغبانباشی به مدت ۲ روز طی روزهای 8 و 9 خرداد ماه با حضور بیش از ۲۰۰ ورزشکار در قالب 8 تیم خارجی (ارمنستان، عراق، عمان، کویت، ترکیه، افغانستان، پاکستان و بنگلادش) و 7 تیم داخلی در ورزشگاه امام رضا(ع) برگزار شد.

وی افزود: دهلال الحمد (رئیس کنفدراسیون دوومیدانی آسیا و نایب رئیس فدراسیون جهانی)، شوگو ماران (دبیرکل کنفدراسیون دوومیدانی آسیا)، فاتح چین‌تیمار (رئیس فدراسیون دوومیدانی ترکیه)، اسخط (دبیر فدراسیون دو‌و‌میدانی قزاقستان) و تنی چند از مقامات در جام امام رضا(ع) حضور داشتند.

دبیر فدراسیون دوومیدانی در خصوص سطح بالای جام امام رضا (ع) اضافه کرد: این مسابقات سطح بالایی داشت و تمام کشورهای آسیایی متوجه شدند که ایران از نظر روابط در سطح خوبی است. همزمان ریاست و دبیر کل کنفدراسیون دوومیدانی آسیا و دیگر نمایندگان کشورها در ایران حضور داشتند و این نشان داد پتانسیل سرمایه‌گذاری در دوومیدانی ایران وجود دارد. اتفاقات بسیار خوبی در این پیکارها افتاد. حضور "محمود" داور کویتی به عنوان مسئول فنی برگزاری مسابقات، تاییدکننده بود و نشان از اهمیت بالای این مسابقات داشت.

رضایی در مورد هدف از برگزاری جام امام رضا (ع) توسط فدراسیون دوومیدانی تاکید کرد: مسابقات جام امام رضا (ع) برای دومین بار در ایران برگزار شد که هدف‌ این بود تا این پیکارها به یک برند برای ارتقای و رشد دوومیدانی ایران تبدیل شود. حضور کشورهای مختلف در این جام بین‌المللی بتواند از نظر زیر ساختی به دوومیدانی ایران کمک کند. امیدوارم در آینده نیز تعداد کشورهای حاضر در جام امام رضا(ع) بیشتر شود تا بتوانیم این جام را به مسابقات تور جهانی برنزی و تور نقره‌ای و حتی بالاتر برای کشورمان تبدیل کنیم.

وی در مورد رکوردشکنی ورزشکاران کشورمان در جام امام رضا (ع) خاطرنشان کرد: بهترین ورزشکاران ایران در این جام شرکت داشتند. احسان حدادی بعد سالیان سال در مسابقات داخلی شرکت کرد و حدود سه متر ارتقای رکورد داشت. محمد حسین ابارقی 200 متر را زیر 21 ثانیه دوید. با اینکه این دوره از مسابقات دومین دوره رقابت‌های امسال است و نباید آنچنان توقع رکوردهای بالا از ورزشکاران داشته باشیم.

انتهای پیام/


برچسب ها: دوومیدانی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *