رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور: هیچ منع قانونی برای صدور اسناد کشاورزی وجود ندارد

17:12 - 12 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۹۶۳۹۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به اینکه در راستای اجرای طرح حدنگاری اراضی کشاورزی در کشور باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده شود، تاکید کرد هیچ منعی برای صدور اسناد اراضی کشاورزی وجود ندارد.

خبرگزاری میزان - طبق گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل، بابایی در سفر استانی خود به همدان و پس از حضور در گلزار شهدای شهرستان نهاوند و ادای احترام به شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای گمنام در جلسه شورای استاني حفظ حقوق بیت المال در امور اراضي و منابع طبيعي كشور و قرارگاه جهادي حدنگاري شهيد سليماني که با حضور محمد رضا عدالتخواه رییس كل دادگستری استان همدان برگزار شد حضور یافت.

معاون رییس قوه قضاییه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به اینکه اجرای کاداستر اراضی کشاورزی در استان همدان نیازمند همکاری و تعامل بیشتر دستگاههای متولی است، بیان داشت: یکی از موضوعات مهم که مانع اجرای سریع کاداستر اراضی کشاورزی در این چند سال اخیر شده است، تفاسیر متعدد در خصوص قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی و ایجاد قطعات مناسب فنی اقتصادی و آئین‌نامه اجرایی آن است که باید با کار کارشناسی موانع اجرایی مورد بررسی قرار گیرد و سریعا نسبت به تعیین تکلیف وضعیت این اراضی اقدام شود.

وی ادامه داد: وضعیت اراضی کشاورزی و قولنامه ای باید هر چه سریعتر روشن شود به گونه ای که هیچ زمین و ملکی در کشور نباید بدون شناسنامه باقی بماند.

معاون رییس قوه قضائیه با اشاره به اینکه صدور اسناد اراضی کشاورزی نیاز به همت و کار جهادی دارد، بیان کرد: اجرای طرح حدنگاری اراضی کشاورزی و منابع طبیعی و روستایی باعث رونق تولید و توسعه کشاورزی می شود.

وی با اشاره به دوران تحول و تعالی گفت: سازمان ثبت در آینده نزدیک به مجموعه پیشرو و فعال تبدیل خواهد شد و لازم است تمامی کارکنان و مدیران ثبتی در پیشبرد اهداف و راهبردهای ثبت سهیم بوده و در جهت رضایتمندی و حل مشکلات مردم قدم بردارند.

وی افزود: در راستای احترام به ارباب رجوع میز خدمت باید در تمامی ادارات و واحدهای ثبتی مستقر باشد و نسبت به راهنمایی و هدایت مردم اقدام کنند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: احترام به ارباب رجوع و تلاش برای رضایتمندی مردم باید در تمامی واحد‌های ثبتی نهادینه شود و مدیران باید از تمام ظرفیت‌ها در جهت تحقق اهداف سند تحول قوه قضاییه استفاده کنند.

معاون قوه قضائیه حضور معاونان دستگاه قضا در مساجد را از دیگر نمودهای توجه به مشکلات مردم عنوان کرد و افزود: بر اساس دستور رئیس قوه قضائیه در ماه مبارک رمضان معاونان این قوه در ۱۶۷ مسجد تهران حضور یافته و با مردم ملاقات داشتند.

وی افزود: مدیران باید اساس کار خود را بر این قرار دهند که در خدمت مردم و در میان مردم باشند و در جهت رفع نیازها و خواسته های مردم فعال و کوشا باشند.

در ادامه این نشست عدالتخواه رییس کل دادگستری با اشاره به لزوم صدور اسناد اراضی کشاورزی، گفت: متاسفانه کشاورزان برای این امر رغبتی از خود نشان نمی دهند.

وی افزود: با توجه به اینکه گستردگی اراضی کشاورزی در استان همدان زیاد است، یک آسیب شناسی در خصوص علل عدم میل و رغبت کشاورزان برای اسناد كشاورزي صورت گرفته و راهکارهای مناسب اتخاذ شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *