پالیزبان: باید حتی با هزینه‌ زیاد هم برای تیروکمان مربی خارجی بیاوریم

8:45 - 10 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۸۸۸۹۱
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
ملی پوش تیراندازی با کمان گفت: به نظرم بین کاندیداها شعبانی‌بهار در این دوره اصلح‌ترین فرد برای ریاست بود.

محمدصالح پالیزبان در گفت‌وگو با میزان، درباره برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون تیراندازی با کمان و انتخاب دوباره شعبانی‌بهار به عنوان رئیس این فدراسیون، اظهار داشت: پس از یک وقفه خیلی طولانی در برگزاری انتخابات که تأثیر بسیار بدی روی کل مجموعه تیراندازی با کمان و مهم‌تر از همه در برنامه‌های تیم ملی گذاشته بود، بالاخره انتخابات فدراسیون تیراندازی با کمان برگزار شد. غلامرضا شعبانی‌بهار دوباره در سمت خوب ابقا شد که به نظرم انتخاب خوبی بود زیرا وی به چم و خم‌های این رشته وارد است. به نظرم بین کاندیداها شعبانی‌بهار در این دوره اصلح‌ترین فرد برای ریاست بود.

ملی‌پوش تیر و کمان با اشاره به اینکه برنامه‌های بلند مدت شعبانی‌بهار در حد شعار و حرف نیست، تصریح کرد: در بین ورزشکاران و دیگر مسئولان که در فدراسیون جهانی تیراندازی با کمان حضور داشتیم، ایران یک برنامه مشترک را با فدراسیون جهانی بست تا به این ترتیب راهبردهای نوین و روش‌های جدید تمرین و برگزاری مسابقات را به ایران ارائه دهند که تیراندازی با کمان ایران بتواند تا المپیک ۲۰۲۸ طبق این فرمول حرکت کند و نتایج آن را در سال‌های آینده ببینیم.

وی در خصوص استخدام مربی خارجی برای تیم ملی تیراندازی با کمان گفت: کشتی ورزش اول ایران است و خیلی از کشورها از مربیان ایرانی در این رشته استفاده می‌کنند، اما در رشته‌ای مانند تیر و کمان که مهد آن کشورهایی مانند کره‌جنوبی و آمریکا یا حتی هند هستند، نیاز به کسب تجارب بیشتر داریم تا به سطح اول جهان برسیم. باید از تجربیات این کشورها استفاده کنیم و مربی خارجی را حتی با هزینه‌های زیاد بیاوریم تا نتایج خوبی در بازی‌های المپیک آینده شاهد باشیم.

ملی‌پوش تیراندازی با کمان یادآور شد: یکی از اصول و قواعد اینست که نباید درها را به روی مربی خارجی بست. کشورهای خارجی و صاحب نام سنگین‌تر از ایران هزینه‌ می‌کنند تا یک مورد کوچک یاد را بگیرند. ما می‌توانیم با صرف هزینه کمتر و پرداخت حقوق معقولی، یک مربی باتجربه خارجی را به خدمت بگیریم.

پالیزبان در پایان خاطرنشان کرد: اگر مربی خارجی بیاید روی تیم ملی تاثیر مثبت خواهد گذاشت و به زودی خواهیم دید که نتایج مثبت حضور مربیان خارجی از طریق همین ملی‌پوشان به تیم‌های باشگاهی و تیراندازان دیگر منتقل خواهد شد. اگر یک نسل درست تربیت شود و اصولی بار بیاید، پله به پله به سمت موفقیت حرکت خواهد کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *