"رئیس جمهور پاکستان" به دوشنبه سفر می‌کند

15:36 - 28 خرداد 1397
کد خبر: ۴۲۸۵۸۴
رئیس جمهور پاکستان به منظور شرکت در کنفرانس بین المللی «آب برای رشد پایدار در سال‌های 2018-2028» به «دوشنبه» پایتخت تاجیکستان سفر می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل ، رئیس جمهور پاکستان به منظور شرکت در کنفرانس بین المللی «آب برای رشد پایدار در سال‌های 2018-2028» امروز به «دوشنبه» پایتخت تاجیکستان سفر می‌کند.

«ممنون حسین» رئیس جمهور پاکستان در این سفر 4 روزه با مقامات ارشد تاجیکستان و کشورهای آسیای مرکزی دیدار خواهد کرد.

طبق برنامه وی قرار است در این سفر ضمن مذاکره با مقامات تاجیکستان راهکارهای گسترش روابط دوجانبه یا کشورهای آسیای مرکزی را بررسی کند.

«طارق اقبال سومرو» سفیر پاکستان در دوشنبه در این زمینه گفت: ممنون حسین در این سفر با «امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان دیدار خواهد کرد.

وی ادامه داد: روسای جمهور پاکستان و تاجیکستان در این دیدار چگونگی گسترش همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف را مورد بررسی قرار خواهند داد.

سومرو تأکید کرد: ممنون حسین سرپرستی هیأت پاکستانی برای شرکت در کنفرانس بین المللی آب که روز چهارشنبه برگزار می‌شود و تا 2 روز ادامه دارد را به عهده خواهد داشت.

انتظار می‌رود در کنفرانس بین‌المللی آب برای رشد پایدار در شهر دوشنبه رؤسای جمهور تعدادی از کشورها، وزرا و معاونین وزرای 35 کشور و روسای و نمایندگان بیش از 41 سازمان بین‌المللی شرکت کنند.

در شرایط کنونی پاکستان به لحاظ عوامل مختلف به تاجیکستان به‌عنوان دروازه ورود به آسیای مرکزی می‌نگرد.

پاکستان تلاش می‌کند روابط خود را با کشورهای آسیای مرکزی به‌ویژه تاجیکستان گسترش دهد و سهم خود را در توازن قدرت کشورهای آسیای مرکزی بین قدرت‌های مهم منطقه‌ای و بین‌المللی حفظ کند.

تأمین انرژی پاکستان از طریق پروژه «کاسا 1000» و قراردادهای دو کشور برای مبارزه با تروریسم بخشی از همکاری‌های دو جانبه بین اسلام‌آباد و دوشنبه است.

روابط نوین سیاسی پاکستان با تاجیکستان به سال‌های دهه 1990 که این کشور استقلال خود را از شوروی سایق به‌دست آورد برمی‌گردد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *