بایبوردی: مشکلات نزدیک اعزام باعث می‌شود در مسابقات مهم تیراندازی با کمان شرکت نکنیم/ با تکنیک و روش‌های قدیمی نمی‌توان نتیجه گرفت

9:45 - 06 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۸۵۵۸۶
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
ملی‌پوش کامپوند ایران گفت: زمانی که به مسابقات مهم می‌رسیم به خاطر یک سری مشکلات موفق نمی‌شویم در این مسابقات حاضر شویم.

گیسا بایبوردی در گفت‌وگو با میزان درباره انتخابات تیراندازی با کمان و ابقای غلامرضا شعبانی‌بهار به عنوان ریاست این فدراسیون، اظهار داشت: تقریباً انتظاری که داشتیم اتفاق افتاد، اما امیدواریم یک سری تغییراتی که به ما قول داده بودند، انجام شود تا بتوانیم به شرایط بهتری دست پیدا کنیم. در ۴ سال گذشته فدراسیون نسبتاً فعالیت خوبی داشت، اما کافی نیست. قطعاً باید یک سری تغییرات اساسی رخ بدهد.

ملی‌پوش کامپوند با اشاره به اینکه اصلی‌ترین مشکل ورزشکاران بحث مالی است، عنوان کرد: چون تمامی تجهیزات تیراندازی با کمان، خارج از کشور تهیه می‌شود، بر همین اساس باید وسایل را با دلار و یورو خریداری کنیم و ورود به کشور و تأمین هزینه اسلحه و تیر بسیار سخت خواهد بود.

وی در ادامه گفت: بحث دیگر هم اعزام به مسابقات جهانی است که بالاترین سطح پیکارهای ورزشی است که ما سه دوره است نتوانستیم در قهرمانی جهان شرکت کنیم. ورزشکاران تمام وقت‌شان را می‌گذارند تا در این مسابقات مهم و بزرگ حضور پیدا کنند و نتیجه بگیرند. زمانی که به مسابقات مهم می‌رسیم به خاطر یک سری مشکلات موفق نمی‌شویم در این رقابت‌ها حاضر شویم.

بایبوردی در پاسخ به این سوال که آیا استخدام مربی خارجی برای تیم‌های ملی تیراندازی با کمان موثر خواهد بود و باعث پیشرفت می‌شود، تاکید کرد: علم روز دنیا در ورزش خیلی مهم است. تیراندازی با کمان نسبت به سایر رشته‌های ورزشی دیگر، تازه تأسیس است. دائماً علم این رشته در حال تغییر است و تکنیک‌های جدید به روز می‌شود. قطعاً نیاز است تا ملی‌پوشان از علم روز دنیا اطلاع داشته باشند تا بتوانیم پیشرفت کنیم. با تکنیک و روش‌های چندین سال پیش حتی الان نمی‌شود همان نتایج قدیمی را گرفت.

بایبوردی خاطرنشان کرد: شاید ۱۰ سال پیش فقط با تیر زدن از صبح تا شب، می‌توانستیم مدال طلای جهان را بگیریم، اما الان کشورهای صاحب قدرت در تیراندازی با کمان روی خیلی چیز‌ها کار می‌کنند. نه تنها مربی باید از علم روز دنیا بهره ببرد، بلکه افرادی با تجربه و آشنا به علم روز دنیا نظیر روانشناس، بدنساز، دکتر تغذیه، فیزیوتراپ و … برای نتیجه گرفتن یک تیم ورزشی در کنار ورزشکاران باید حضور داشته باشند. اکثر تیم‌های حرفه‌ای برای ریکاوری ورزشکاران در همه رشته‌ها این مربیان و پزشکان را کنار تیم‌شان دارند. برای رسیدن به بهترین نتیجه مربیان می‌توانند کمک کنند و این موارد خیلی زیاد برای موفقیت تیم تأثیرگذار خواهد بود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *