برنامه‌های شبکه دو سیما به مناسبت سالروز آزادی خرمشهر

10:24 - 02 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۷۹۹۴۵
دسته بندی: صفحه نخست ، عمومی
برنامه «578 روز» که به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر چهارشنبه 4 خرداد از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود، با حضور مهمانان مختلف روایتی از خاطرات مقاومت بازگو می‌شود.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام روابط عمومی شبکه دو؛ در هفته جاری شبکه دو سیما با تدارک برنامه‌هایی متناسب با روز بزرگ آزادسازی خرمشهر مهمان مخاطبان خود می‌شود. بر اساس این گزارش روایتی از 578 روز مقاوت، ایثار و پیروزیِ مردم در برنامه «578 روز» از شبکه دو سیما روانه آنتن خواهد شد.

در این مستند که به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر چهارشنبه 4 خرداد از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود، با حضور مهمانان مختلف روایتی از خاطرات مقاومت بازگو می‌شود. از دیگر محورهای این برنامه معرفی و گفت‌وگو پیرامون کتاب‌های مرتبط با این روز بزرگ است. این برنامه کاریست از گروه سیاسی شبکه دو به تهیه‌کنندگی حامد باقری تنها که چهارشنبه 4 خرداد ساعت 18:25 از شبکه دوسیما روانه آنتن می‌شود.

«به روایت آرشیو» عنوان برنامه دیگریست که از شنبه تا پنجشنبه ساعت 21:00 در کنداکتور این شبکه جای دارد. در این برنامه تصاویر آرشیوی از عملیات آزادسازی خرمشهر به نمایش گذاشته می‌شود.

عملیات بیت‌المقدس

مستند سه قسمتی «سرگرد» با محوریت فرماندهی شهید صیاد شیرازی از شنبه ۳۱ اردیبهشت تا یکشنبه دوم خرداد ساعت ۱۹:۳۰ از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود. در این مستند به تهیه‌کنندگی سید مجتبی موسوی با نگاهی روایی و با استفاده از تصاویر و فیلم‌های کمتر دیده شده آرشیوی، شش ماه از عملیات بیت‌المقدس که بعدها به نام فتح خرمشهر معروف شد و نقش فرماندهی شهید سهپبد علی صیاد شیرازی در این عملیاتِ پیروزمندانه بازخوانی می‌شود.

شبکه دو



پویانمایی بچه‌های «شهر خرم» به کارگردانی محمدحسین علمدار و تهیه‌کنندگی رضا اکبری‌راد دوشنبه ساعت 14:30 به نمایش درمی‌آید. داستان این فیلم در روزهای اشغال خرمشهر می‌گذرد. چند کودک در زمان اشغال خرمشهر توسط عراق از خانواده‌های خود جدا شده و به کمک سرایدار مدرسه که زخمی شده و در اسارت عراقی‌هاست می‌روند که با حضور این دانش‌آموزان اتفاقات جالبی رخ می دهد. آن‌ها سعی می‌کنند که به شیوه‌های مختلف از محاصره عراقی‌ها خارج شوند اما…‌

فیلم زندگی شهید محمدحسن شریف‌قنوتی

فیلم «شیخ شریف» به کارگردانی اسماعیل فلاح‌پور و تهیه‌کنندگی محسن پیریایی در ژانر زندگینامه سه‌شنبه سوم خرداد ساعت 14:30 روانه آنتن این شبکه می‌شود. فیلم زندگی شهید محمدحسن شریف‌قنوتی را به‌ عنوان اولین شهید روحانی دوران دفاع مقدس روایت می‌کند. شیخ شریف در زمان جنگ در کنار مردم جنگ‌زده خرمشهر بود و از آنها حمایت معنوی می‌کرد.


همچنین به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر ، گروه کودک و نوجوان شبکه دو سیما با همکاری سیمای مرکز آبادان «شادونه با بچه‌های اروند» را سوم و چهارم خرداد ساعت 19:00 روانه آنتن می‌کند. این برنامه که با حضور تعداد کثیری از کودکان خرمشهری و آبادانی تهیه می‌شود، در نظر دارد تا با تهیه مستندهایی از یادمان‌های دفاع مقدس، کودکان را با فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی آشنا کند.

ایثار و مقاومت کودکان ایرانی

ویژه‌برنامه «دست کی بالا» نیز دوشنبه دوم خرداد موضوع خود را متناسب با این رویداد مهم معاصر به آزادسازی خرمشهر تغییر داده است. در این جشن ترانه‌هایی با مضمون ایران، قصه‌گویی گیتی خامنه با مفهوم ایثار و مقاومت کودکان ایرانی در مقاطع بحرانی کشور و داستان‌های مختلف شخصیت‌های عروسکی برنامه «زاغک و توتک» در کنار عمو بهروز تدارک دیده شده است.

«دست کی بالا» کاریست از گروه کودک و نوجوان شبکه دو به تهیه‌کنندگی سیدمحسن مناجاتی که روزهای زوج ساعت 10:45 در جدول پخش برنامه‌های شبکه دو سیما قرار دارد.

انتهای پیام/


برچسب ها: خرمشهر شبکه دو

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *