پیام تسلیت مسئولان کشور در پی درگذشت آیت‌الله فاطمی‌نیا/ فاطمی‌نیا؛ استاد برجسته اخلاق با بیان نافذ

9:04 - 26 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۶۹۵۸۹
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی رحلت عالم ربانی و معلم اخلاق، حضرت آیت‌الله فاطمی نیا را تسلیت گفت.

خبرگزاری میزان - در پی درگذشت استاد اخلاق آیت‌الله سیدعبدالله فاطمی‌نیا مسئولان کشور و مقامات لشکری و کشوری پیام تسلیت صادر کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی درگذشت آیت‌الله سید عبدالله فاطمی نیا را تسلیت گفت.

بسم الله الرحمن الرحیم

إذا مات العالم ثُلم فی الإسلام ثَلمة لا یسدّها شیء إلى یوم القیامة

خبر درگذشت عالم ربانی، عارف واصل، مورخ، کتاب‌شناس و ادیب چیره‌دست، معلم اخلاق و مراد و مقبول اهل نظر حضرت آیت الله سید عبدالله فاطمی‌نیا را دریافت کردم و عمیقاً متاثر و متاسف شدم.

حضرت آیت الله فاطمی نیا که از شاگردان برجسته حضرت آیت الله بهاء الدینی، حضرت آیت الله العظمی بهجت و علامه طباطبایی بودند، در سالهای طولانی عمر شریف و با برکت خود معارف حقه اسلام را ترویج نمودند و در راه تعلیم مبانی فهم درست و دقیق منابع دینی خدمات درخشانی ارائه کردند و با برپایی جلسات تفسیر صحیفه سجادیه، نهج البلاغه و زیارت جامعه کبیره باقیات صالحات ارزشمندی از خود برجای گذاشتند.

ایشان همچنین در برهه‌های حساس تاریخ انقلاب اسلامی با دفاع صریح و راهگشا از آرمان‌های انقلاب اسلامی، مکتب امام راحل عظیم الشأن (ره) و رهبر معظم انقلاب، راهنمای خواص و مایهٔ دلگرمی و امیدواری مؤمنان بودند.

این حادثه، ضایعه‌ای ناگوار برای حوزه‌های علمیه، روحانیت معزز، جامعه مذهبی تهران و عموم شاگردان و ارادتمندان ایشان به خصوص جوانان خواهد بود؛ اینجانب این فقدان عظیم را محضر بقیة الله الاعظم (ارواحنا فداه)، رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه و بیت شریف آن مرحوم تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال برای بازماندگان صبر و اجر و برای آن فقید سعید علو درجات مسئلت دارم.

آیت‌الله فاطمی‌نیا؛ استاد برجسته اخلاق با بیان نافذ

رئیس جمهور در پیامی رحلت عالم وارسته، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالله فاطمی‌‏نیا را به حوزه‏‌های علمیه، علمای اعلام، علاقه‌مندان و به‌‏ویژه بیت شریف آن مرحوم تسلیت گفت.

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
إذا ماتَ المؤمن الفقیه ثلُمَ فی الإسلام ثُلمة لا یَسُدّها شَیء
رحلت عالم وارسته و خطیب توانا حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین آقای سیدعبدالله فاطمی‏‌نیا، موجب تأثر گردید.

این استاد برجسته اخلاق با کلام و بیان نافذ و سخنان تأثیرگذار زندگی پرخیر و برکت خود را با اخلاص وقف ترویج و تبلیغ مبانی دینی و اعتقادی در سطوح مختلف کرد و با تألیف آثار ارزشمند کارنامه درخشانی از خود بر جا گذاشت که همچون چراغی فروزان، الهام‏بخش باقی خواهد ماند.

اینجانب این ضایعه را به حوزه‏های علمیه، علمای اعلام، علاقه‌مندان و به‏ویژه بیت شریف آن مرحوم تسلیت می‏گویم و از درگاه خداوند سبحان برای ایشان رحمت واسعه و همجواری با اجداد طاهرینش و برای بازماندگان صبر و سلامتی مسئلت دارم.

تسلیت آیت‌الله اعرافی در پی ارتحال استاد فاطمی‌نیا

آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه در پیامی درگذشت استاد فاطمی نیا را تسلیت گفت.

انا لله و انا الیه راجعون
در نهایت تاسف و تاثر خبر رحلت عالم پارسا و خطیب ارجمند حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج سید عبدالله فاطمی نیا(طاب ثراه) را دریافت نمودم.


نفس گرم توأم با خلوص و معنویت باطنی که حاصل سالها همنشینی با سالکان توحیدی و نیز مراقبت از نفس در طریق وصول به کمالات انسانی بود به همراه عزم راسخ و همت بلند در راستای هدایت انسانها از ایشان شخصیتی محبوب ساخته بود که ان شاءالله موجب علو درجات ایشان در سرای ماندگار خواهد شد.


اینجانب ضمن قدرشناسی از سالها مجاهدت تبلیغی توأم با اخلاص آن دانشور فرزانه، از درگاه خداوند منان برای ایشان، رفعت مقام و مغفرت بیکران و برای بازماندگان، صبوری، عزت، سلامت و سعادت خواستارم.

وزیر امور خارجه: جهد خالصانه آیت‌الله فاطمی‌نیا هادی نفوس خداجو و حق طلب بود

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان درگذشت استاد فاطمی‌نیا را تسلیت گفت.
بسم الله الرحمن الرحیم

إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَيْهِ راجِعُونَ
خبر رحلت ملکوتی آیت‌الله سید عبدالله فاطمی‌نیا از اساتید برجسته دین و اخلاق در حوزه و دانشگاه و از وعاظ قدیمی مایه تاسف و تاثر اینجانب گردید.

جهد خالصانه و متواضعانه و نفس مسیحایی آن استاد مبرز اخلاق و خطیب توانا در دمیدن نور آیات الهی و ترویج و تبلیغ مبانی دینی و اعتقادی و سیره نبوی و ائمه اطهار (ع) ، هادی نفوس خداجو و حق طلب در پیمودن سیر و سلوک عرفانی و پیروی از ارزش های والای الهی و انسانی بود.

اینجانب رحلت آن عالم وارسته و استاد برجسته حوزه علمیه را به محضر حضرت بقیه‌الله‌الاعظم (عج )، نایب برحقش حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه، خاندان مکرم و مردم شریف و متدین ایران اسلامی به ویژه کلیه علاقمندان به ایشان تسلیت و تعزیت عرض می‌نماید و از درگاه خداوند متعال برای روح ملکوتی آن فقید سعید علو درجات و همجواری با انبیاء و اجداد طاهرینش و علماء و شهدا مسئلت دارم.

پيام تسليت معاون رئيس جمهور در پی درگذشت آيت‌الله فاطمی‌نيا

سيد مسعود ميركاظمی رئيس سازمان برنامه و بودجه كشور به مناسبت ارتحال  عالم ربانی آيت الله سيد عبدالله فاطمی‌نيا پيام تسليت صادر كرد.

آثار ارزشمند آیت‌الله فاطمی‌نیا مرجع و چراغ راه دوست‌دارانش خواهد شد

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش، با صدور پیامی درگذشت آیت الله سید عبدالله فاطمی‌نیا، استاد اخلاق و عرفان را تسلیت گفت.

بسم الله الرحمن الرحیم
مَوتُ العالِمِ مُصیبَةٌ لا تُجبَرُ و ثُلمَةٌ لا تُسَدُّ  (پیامبر اکرم (ص))
درگذشت خطیب ارجمند، استاد برجسته عرفان و اخلاق، مورخ اسلامی و سالک الی‌الله حضرت آیت الله سید عبدالله فاطمی‌نیا بسیار موجب تأسف و تألم خاطر شد.


این استاد فرهیخته که از محضر بزرگانی همچون علامه طباطبایی، آیت‌الله بهجت، آیت الله بهاءالدینی، آیت الله محمدتقی آملی تلمّذ کردند، منشأ خدمات ارزنده‌ای در زمینه علوم اسلامی و تحقیق و پژوهش در این زمینه  شده‌ و آثار ارزشمندی را به یادگار گذاشته اند که بدون شک مرجع و چراغ راه دوست‌داران و شاگردان خود خواهد شد.


اینجانب ضمن آرزوی علو درجات از درگاه خداوند متعال برای آن استاد اخلاق و عالم مجاهد و انقلابی، درگذشت ایشان را به پیشگاه مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، بیت مکرم، شاگردان، ارادتمندان و بازماندگان آن مرحوم تسلیت عرض می کنم.

آیت‌الله فاطمی‌نیا در مسیر خدمت به مردم گام‌های اساسی برداشت

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین موسی‌پور نماینده ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با صدور پیامی ارتحال عالم متقی و عارف سالک، آیت الله سیدعبدالله فاطمی نیا را تسلیت گفت.

بسمه تعالی

«إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ»

خبر تلخ رحلت عالم متقی و عارف سالک، مرحوم مغفور آیت الله سیدعبدالله فاطمی نیا موجب تأثر و تأسف فراوان گردید.

ایشان از اساتید عرفان نظری بوده و محضر بزرگانی همچون علامه آیت الله طباطبایی، آیت‌الله العظمی بهجت، آیت‌الله العظمی بهاءالدینی، آیت‌الله العظمی محمدتقی آملی را درک کرده و از مفسران صحیفۀسجادیه و نهج‌البلاغه و استاد علم اخلاق و علم رجال به‌شمار می‌رفت که در کنار سجایای اخلاقی فراوان و بهره‌مندی از فیوضات معنوی و آموزه‌های عرفانی؛ در مسیر خدمت به مردم گام‌های اساسی برداشت.

از ویژگی‌های این عالم وارسته همراهی وفادارانه با انقلاب اسلامی و امامین انقلاب و دفاع از آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی بود و سال‌های طولانی عمر شریف و با برکت خود را صرف ترویج معارف حقه اسلام نموده و با عشق به اهل بیت عصمت و طهارت «علیهم السلام» در تربیت نفوس مستعده اهتمام وافر داشت.

اینجانب، رحلت این  استاد برجسته حوزه علمیه وخطیب توانا را به محضر ولی امر مسلمین حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای «مد ظله العالی»، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه، خاندان مکرم ایشان و به مردم شریف و متدین ایران اسلامی تسلیت و تعزیت گفته و از درگاه خداوند قادر متعال برای ایشان علو درجات و برای خانوادۀ معزا و مستفیضان از نفس گرمش صبر بر این مصیبت و اجر اخروی مسئلت دارم.

وزیر کشور: آیت‌الله فاطمی‌نیا منادی اخلاق‌مداری و آداب اسلامی در طول دهه‌های متمادی بود

احمد وحیدی وزیر کشور در پیامی درگذشت عالم ربانی و استاد اخلاق اسلامی آیت‌الله سید عبدالله فاطمی‌نیا را تسلیت گفت.

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

ارتحال عالم ربانی و عارف سالک حضرت آیت الله سید عبدالله فاطمی نیا موجب تاثر و تالم شد.


آن مرحوم، با بهره گیری از دانش و معرفت عمیق دینی، منادی اخلاق مداری و آداب اسلامی در طول دهه های متمادی بود.کلام دلنشین، خطابه های موثر و سخنرانی هایشان چون چراغی فروزان، راهنمای نسل جوان در کسب معارف دینی و اخلاق اسلامی بود و در این مسیر، شاگردان و علاقمندان زیادی از محضر پر فیضشان و آثار و تالیفات گرانقدرشان بهره مند شدند.


اینجانب در گذشت این عالم وارسته و استاد اخلاق را به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی مد ظله العالی، علما و حوزه های علمیه، علاقمندان و شاگردان آن مرحوم و بیت شریفشان تسلیت عرض می کنم و از حضرت حق تعالی علو درجات و همنشینی با اولیای الهی را برای آن مرحوم و صبر جمیل برای بیت مکرمشان مسئلت دارم.

سرلشکر باقری: آیت‌الله فاطمی‌نیا عمر خود را در تعمیق سجایای معنوی نزد نسل جوان سپری کرد

سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی ارتحال آیت‌الله فاطمی‌نیا را تسلیت گفت.

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

ارتحال عالم وارسته و پرهیزکار، استاد اخلاق و سالک الی الله آیت‌الله سیدعبدالله فاطمی‌نیا (ره) موجب تأثر و تأسف فراوان شد.

این عارف بصیر و سالک خبیر، عمر پربرکت خود را در ترویج علوم و معارف اسلام ناب محمدی (ص) و فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام و نیز تعمیق سجایای اخلاقی و معنوی به‌ویژه نزد نسل جوان سپری کرد و سالیان متمادی در سنگر منبر و خطابه اعتلای ارزش‌های دینی و زینت جامعه اسلامی به گوهر ولایت را همراه با آموزه‌های عرفانی و بسط ادب اسلامی با اعتقاد عمیق و جدیت مثال‌زدنی دنبال کرد.

فقدان این عالم حکیم و روشن ضمیر که ثلمه‌ای جبران‌ناپذیر برای میهن اسلامی است را به محضر رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه، علاقه‌مندان و بیت مکرم ایشان تسلیت عرض نموده و از درگاه حضرت حق تعالی برای روح بلند آن فقید سعید رضوان و رحمت بی‌کران الهی و برای بازماندگان معزز و عموم سوگواران ارجمند صبر، شکیبایی و سکینه قلبی مسئلت می‌نمایم.


سخنگوی شورای نگهبان: جوانان زیادی با کلام دلنشین آیت‌الله فاطمی‌نیا با معارف اسلامی آشنا شدند

هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان، با انتشار توییتی در صفحه شخصی خود با تسلیت درگذشت آیت الله فاطمی‌نیا گفت: آیت‌الله فاطمی‌نیا به ملکوت اعلی پیوست. این استاد اخلاق، حق بزرگی بر جوانان دارد چرا که جوانان زیادی از طریق کلام دلنشین ایشان با معارف اسلامی آشنا شدند و همیشه بر پرهیز از رویکردهای عوامانه و پیراستن دین از سخنان نادرست و بدعت‌های ناروا تأکید داشتند. رحمت خدا بر او باد.

تسلیت رئیس کل دیوان محاسبات کل کشور در پی درگذشت آیت‌الله فاطمی‌نیا

مهرداد بذرپاش رئیس کل دیوان محاسبات کل کشور رحلت آیت‌الله فاطمی نیا استاد مبرز اخلاق و عرفان را تسلیت گفت.

بسمه تعالی

اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمه لایسدها شیء الی یوم القیامه

رحلت آیت الله سید عبدالله فاطمی‌نیا که استاد مبرز اخلاق و عرفان بود، را به بیت مکرم ایشان و عموم علاقمندان و شیفتگان مکتب اهل بیت تسلیت عرض می‌کنم.

برای آن مرحوم، غفران الهی و حشر با اولیاءالله آرزومندم.

بیشتر بخوانید:

اطلاعات گسترده، بیان جذاب و لحن شیرین این عالم منبعی پر فیض برای جوانان بود

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *