رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مدیرکل مرکز ارتباطات مردمی قوه‌قضاییه: مردم از طریق سامانه ارتباطات مردمی عدلیه (سامع) درخواست‌ دهند/ بیش از 6 هزار درخواست کتبی فروردین ماه در اداره کل ارتباطات مردمی قوه‌قضاییه ثبت شد

9:57 - 26 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۶۹۰۶۴
مدیرکل مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه گفت: متقاضیان می‌توانند درخواست‌های خود را از طریق سامانه ارتباطات مردمی عدلیه (سامع) ارائه دهند.

علی اصغر رفاهی در گفت‌وگو با میزان، با بیان اینکه اداره کل ارتباطات مردمی قوه قضاییه به منظور تسهیل در رفع مشکلات مردم، راه های ارتباطی دیگری غیر از ارسال درخواست‌ها از طریق مراجعه حضوری ارائه کرده است، اظهار کرد: متقاضیان می‌توانند درخواست‌های خود را از طریق سامانه ارتباطات مردمی عدلیه (سامع) به آدرسwww.same.eadl.ir  ارائه دهند.

رفاهی اظهار کرد: سامانه اداره کل ارتباطات مردمی قوه قضاییه (سامع) به عنوان پنجره واحد سامانه های مردمی، با همکاری مرکز آمار و فن آوری اطلاعات قوه قضاییه از نیمه دوم آذر ماه 1400 آماده ثبت درخواست‌های مردمی شد.

وی افزود: در صورتی که هموطنان برای پیگیری مشکلاتشان به صورت حضوری به مرکز ارتباط مردمی قوه قضاییه مراجعه نکنند و درخواست‌هایشان را از طریق راه‌های ارتباطی غیر حضوری ارائه دهند، رسیدگی‌های لازم برای به نتیجه رسیدن دغدغه‌هایشان نیز صورت خواهد گرفت و اگر نیاز به ملاقات با مقامات و مدیران  قضایی داشته باشند، برای انجام این مهم، نیز اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.

رفاهی بیان کرد:  یک هزار و 331 مورد درخواست مردمی در فرودین ماه 1401 در سامانه اداره کل ارتباطات مردمی قوه قضاییه ثبت شده که نسبت به ماه قبل که 872 مورد بوده است، 52 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه در ادامه گفت: بیشترین درخواست‌های  هموطنان در سامانه سامع در ماه گذشته مربوط به دادگستری کل استان تهران با 491 مورد درخواست و کمترین میزان با 3 مورد مربوط به استان‌ سمنان است.

وی بیان کرد:  به منظور اطلاع رسانی به مراجعان و چگونگی اطلاع آنها از شماره، تاریخ و مرجع ارسال مکاتبه ی انجام شده بابت درخواستشان ، برای شهروندان تهرانی  شماره تلفن 129، گزینه 4  و برای سایر شهرستان‌ها شماره ۰۲۱۴۱۸۰۱ در نظر گرفته شده است، مراجعان حداقل ظرف مدت 2 هفته از تاریخ ارسال درخواست می‌توانند با گرفتن این شماره ها از نتیجه و مکاتبه انجام شده درخصوص درخواست‌های خود با خبر شده و شماره، تاریخ و نام مرجع مکاتبه شده را دریافت و نسبت به پیگیری درخواست خود اقدام کنند.

رفاهی  اظهار کرد: در فروردین ماه مجموعا تعداد یک هزار و 950 مورد تماس تلفنی با مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه برقرار شده  و شماره و تاریخ نامه ارسالی و مرجع دریافت کننده درخواست به متقاضیان اعلام شده است.

مدیرکل مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه بیان کرد: در همین راستا به جهت کاستن تماس های تلفنی با  این مرکز ، سامانه پیامکی ارتباطات مردمی قوه قضاییه فعال شده که به محض دریافت درخواست شماره ثبت وارده و به محض اقدام شماره نامه صادره و مرجع گیرنده درخواست به متقاضی ارسال می شود.

وی در ادامه گفت: علاوه بر سامانه سامع و مراجعه حضوری و تماس تلفنی ، روزانه، نامه‌ها و درخواست‌ها و مکاتبات متعددی خطاب به رئیس قوه قضاییه از طرق مختلف از جمله پست، و مراجع مختلفی از قبیل نمایندگان مجلس خبرگان رهبری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، معاونت‌های ستادی، یگان حفاظت قوه قضاییه و ... دریافت می‌شود که تمام این درخواست‌ها توسط کارشناسان اداره کل ارتباطات مردمی قوه‌قضاییه ثبت، بررسی کارشناسی با رویکرد حل مساله صورت پذیرفته و سپس مکاتبات لازم به منظور پیگیری و رفع مشکل با مراجع قضایی ذیربط و سایر استان‌ها انجام می‌پذیرد.

رفاهی بیان کرد: در فروردین ماه 1401 ، مجموعا تعداد  6هزار و 966  درخواست کتبی به اداره کل ارتباطات مردمی قوه قضاییه وارد شده است که از این تعداد هزار و 534 مورد دریافتی از اداره کل دبیرخانه قوه قضاییه است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *