رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

دادرسی بیش از90 درصد زندانیان مازندران الکترونیکی برگزار می‌شود

14:04 - 24 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۶۶۸۸۶
رئیس کل دادگستری استان مازندران با بیان اینکه دادرسی بیش از 90درصد زندانیان این استان به صورت الکترونیک برگزار می شود،تاکید کرد:از سیاست‌های قوه قضاییه در دوره تحول و تعالی، الکترونیکی کردن فرآیند دادرسی‌ها و استفاده از فناوری‌های نوین برای اجرای عدالت است.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری در گفت‌وگو با میزان، با بیان اینکه از سیاست‌های قوه قضاییه، الکترونیکی کردن فرآیند دادرسی‌ها و استفاده از فناوری‌های نوین برای اجرای عدالت است و دادرسی الکترونیکی زندانیان نیز در راستای اجرای همین سیاست‌ها صورت می گیرد،گفت:دادرسی بیش از 90درصد زندانیان استان مازندران به صورت الکترونیک برگزار می شود.

رئیس کل دادگستری مازندران با اشاره به اینکه دادرسی الکترونیکی، محدودیت‌های زمانی و مکانی را از بین می برد و کاهش هزینه‌های سیستم قضایی و افزایش سرعت انجام کارها را در پی دارد،تاکید کرد: همچنین دادرسی الکترونیک زندانیان در راستای رعایت حقوق زندانیان صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه در این جلسات دادرسی نیاز به خروج زندانی از زندان نیست و این نوع از دادرسی برخی مشکلات برای جابجایی زندانیان را از بین برده است گفت:استفاده از فناوری های نوین یکی ازسیاست های اصلی این دادگستری است و تمام تلاش خود را بکار می گیریم با بهره گیری از فناوری های نوین در راستای حقوق شهروندی مردم گام برداریم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *