تداوم هوشمندسازی در مراحل رسیدگی به نفع تشکیلات قضایی است/ قول مساعد استاندار اردبیل جهت تامین محل و احداث ساختمان دادگاه های عمومی و انقلاب استان اردبیل

0:01 - 23 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۶۵۱۷۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری اردبیل گفت: تداوم هوشمندسازی در مراحل رسیدگی قضایی شاید در کوتاه مدت مشکلاتی در باب اطاله دادرسی - به جهت ناآشنا بودن به فضای مربوطه - داشته باشد ولی در دراز مدت و با ممارست به نفع تشکیلات و در نهایت موجب تسریع در رسیدگی خواهد شد.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام والمسلمین کثیرلو با حضور در نشست فصلی مسئولان قضایی سراسر استان اردبیل با اشاره به شروع طرح عادلانه کردن یارانه ها و شروع آزادسازی قیمت برخی کالاهای اساسی گفت : در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری و در جهت کمک به دولت برای حل مشکلات مبتلا به جامعه و پس از شروع جراحی بزرگ اقتصادی ، مقامات قضایی سراسر استان نیز همگام با سایر ارکان نظام باید در جهت اغناسازی افکار عمومی حداکثر تلاش خود را به کار گیرند تا این طرح راهبردی و مهم که مورد تایید اقتصادانان نیز است ، به نحو احسن اجرا شود.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به لزوم اجرای دقیق برنامه عملیاتی تدوین شده سال ۱۴۰۱ تشکیلات قضایی استان گفت: تداوم هوشمندسازی در مراحل رسیدگی شاید در کوتاه مدت مشکلاتی در باب اطاله دادرسی - به جهت ناآشنا بودن به فضای مربوطه - داشته باشد ولی در دراز مدت و با ممارست به نفع تشکیلات و در نهایت موجب تسریع در رسیدگی خواهد شد. در این راستا آموزش های مستمر و نظارت های دقیق بر دفاتر خدمات الکترونیکی قضایی با تاکید بر دستورالعمل اجرایی این دفاتر ، موجب ورود دادخواست هایی صحیح و قانونی به محاکم و در نهایت موجب تسریع در رسیدگی ها و چشاندن طعم شیرین اجرای عدالت در جامعه خواهد شد.

تشکیلات قضایی

در ادامه این نشست ، سید حامد عاملی استاندار اردبیل ضمن تقدیر از زحمات قضات در سراسر استان ادامه داد: شاخص های اجتماعی و اقتصادی در استان اردبیل فاصله فاحشی با متوسط کشوری دارد و برای بهبود این شرایط دستگاه اجرایی استان نیازمند کمک و مساعدت تمامی مسئولان استانی از تمامی قوا است تا سرمایه های راکد بخش خصوصی را به سمت تولید سوق داده و باعث افزایش اشتغال و در نهایت بهبود شاخص های فوق الذکر در سطح استان باشیم.
وی پس از استماع مسائل مطرح شده از جانب مسئولان قضایی و در جهت تامین محل و احداث ساختمان دادگاه های عمومی و انقلاب شهرستان اردبیل از محل بودجه های استانی و حتی ملی قول مساعد داد.

در ادامه این نشست تمامی اعضای شورای معاونین استان و مسئولان حوزه های قضایی تابعه به بحث و تبادل نظر در موضوعات مطروحه پرداختند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *