رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

داوری مرحله مقدماتی کشوری هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن قوه قضاییه برگزار شد

16:38 - 20 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۶۱۳۹۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
برگزاری داوری مرحله مقدماتی کشوری هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن قوه قضاییه با حضور رئیس امور فرهنگی قوه قضاییه در محل ساختمان مرکزی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد.

خبرگزاری میزان- حجت الاسلام و المسلمین محسن ابراهیمی با بیان اینکه هشتمین دوره مسابقات سراسری ویژه کارکنان قوه قضاییه و خانواده‌های آنها در رشته‌های حفظ، ترتیل، قرائت و مفاهیم برگزار شد، اظهار کرد: در این دوره از مسابقات در مجموع 375 نفر در دو مقطع سنی زیر ۱۶ سال و بالای آن و در دو گروه خواهران و برادران به رقابت پرداختند که از این تعداد 255 نفر در ترتیل و قرائت و 125 نفر در حفظ ۱۰ جزء، 20جزء و حفظ کل قرآن شرکت داشتند.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی با اشاره به اعلام آمادگی در رویکرد ارتقاء ظرفیت‌های برگزاری این مسابقات گفت: در این مرحله شاهد داوری آثار ضبط شده با حضور اساتید مطرح این حوزه هستیم که جلوه خاصی به وزن برگزاری این مسابقات بخشیده است.

وی افزود: به دلیل شرایط کرونایی در سال گذشته آثار متسابقین به شیوه غیرحضوری جمع‌آوری شده بود و به همین خاطر امکان برگزاری مسابقات حضوری فراهم نبود.

حجت الاسلام و المسلمین محسن ابراهیمی ضمن تجلیل از تلاش‌های دست‌اندرکاران و برگزارکنندگان این دوره از مسابقات و با اشاره به برگزاری نشست‌هایی با حضور هیات‌های اندیشه‌ورز بر احیاء مجدد فعالیت‌های قرآنی در دستگاه قضا تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه توسعه فرهنگ قرآنی و وجود مولفه‌های دینی در سازمان‌ها و ادارت ثمرات زیادی در بر خواهد داشت، افزود: تعهد دینی و مسئولیت‌پذیری اجتماعی کمک شایانی به تقویت و بهبود ارتباطات درون سازمانی و بالا رفتن انگیزه همکاران‌مان در جهت فرایند خدمات‌رسانی به ذینفعان دستگاه قضا می کند.

رئیس امور فرهنگی قوه قضاییه توفیق بهره‌برداری از برکات قرآن و استشمام عطر معنوی آن در افزایش انگیزه و روحیه پر نشاط کارکنان دستگاه قضا و اعضای خانواده‌ آنها را از اهداف برگزاری این مسابقات بر شمرد و عنوان کرد: هر چقدر بتوانیم فعالیت‌های قرآنی را توسعه و ترویج دهیم، جامعه سالم‌تر و پیشرفته‌تری خواهیم داشت.

در ادامه رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و دبیر ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآنی کشور ضمن تشکر از گستره فعالیت های قرآنی قوه قضاییه به ویژه در بخش برگزاری مسابقات از پیگیری طرفین بر تقویت همکاری‌ها در این زمینه استقبال کرد و آمادگی خود را جهت مساعدت به توسعه فعالیت‌های قرآنی و برگزاری مرحله کشوری هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن قوه قضاییه اعلام کرد.

حمید مجیدی‌مهر عنوان کرد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته سطح کیفی شرکت کنندگان در مرحله مقدماتی کشوری از سطح بالایی برخوردار بوده است.

گفتنی است، پس از داوری آثار، نتایج مرحله مقدماتی تا اواخر اردیبهشت ماه متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *