رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ایجاد صلح وسازش در اختلافات خانوادگی قبل از تشکیل پرونده در مراجع انتظامی/ دادستان خاتم:غالب صلح وسازش در پرونده‌ها پس از ساعات اداری ایجاد می‌شود

10:40 - 23 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۵۵۶۴۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان شهرستان خاتم، گفت: در هرماه یک هفته پس از ساعات اداری به جهت حل مشکلات مردم با کادر اداری در دادگستری حضور پیدا می‌کنیم که غالب ایجاد صلح و سازش در پرونده‌ها در این ساعات صورت می‌گیرد.

سید جماالدین طبا طبایی در گفت‌وگو با میزان، در رابطه با اقدامات دادستانی شهرستان خاتم در استان یزد در راستای ایجاد صلح و سازش در پرونده‌ها، اظهار کرد: در هر ماه یک هفته بعدازظهرها علاوه بر ساعت کار اداری تا ساعت 8 شب برای رسیدگی به مشکلات و اختلافات افرادی که در ساعات اداری امکان مراجعه و طرح مشکلات خود را ندارند همراه با  کادر اداری در دادگستری شهرستان خاتم حضور پیدا می‌کنیم که غالب صلح و سازش در پرونده‌ها در این ساعات صورت می‌گیرد.

وی افزود: با توجه به اهمیت وجود و پایداری زندگی خانوادگی و به دلیل این‌که منشأ اکثر آسیب‌های اجتماعی وجود مشکلات خانوادگی است، دادستانی شهرستان خاتم در هرماه یک هفته پس از ساعات اداری علاوه بر رسیدگی به سایر مشکلات مردم به‌طور ویژه به پرونده های اختلافات خانوادگی رسیدگی می‌کند.

دادستان شهرستان خاتم با اشاره به حضور یک مشاور برای رسیدگی به پرونده های اختلافات خانوادگی، تشریح کرد: دادستانی پس از ایجاد صلح وسازش در پرونده های اختلافات خانوادگی نیز تا حصول نتیجه ازطریق مددکار بهزیستی به این خانواده ها سرکشی می‌کند.

طباطبایی خاطر نشان کرد: حتی در برخی از موارد قبل از تشکیل پرونده اختلافات خانوادگی و به محض طرح این گونه شکایات در مراجع انتظامی با استفاده از مشاوران بهزیستی برای ایجاد صلح وسازش و حل این اختلافات اقدام می کنیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *