رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

نماینده ولی فقیه در کرمانشاه: قضازدایی گامی بلند در تحقق تحول قضایی قوه‌قضاییه است

12:12 - 21 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۵۵۰۷۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
نماینده ولی فقیه در کرمانشاه قضازدایی را گامی بلند در تحقق سیاست ارزشمند تحول قضایی در قوه قضاییه دانست و گفت: قضازدایی و کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضا، آثار و برکات مثبتی به همراه دارد.

آیت‌الله مصطفی علما در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به عملکرد رئیس دستگاه قضا، سیاست‌های رئیس قوه قضاییه را به ویژه در بحث رعایت حقوق عامه مثبت برشمرد و بیان کرد: حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای، دغدغه حل مشکلات مردم را دارد. رئیس دستگاه قضا مدیری سالم ، صالح و قاطع است.

وی افزود: سوابق و کارنامه گذشته رئیس دستگاه قضا به عنوان اندوخته ارزشمندی برای ادامه سیر تحول قضایی در قوه قضاییه است. حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیسی از جنس قضا در قوه قضاییه است و با ابعاد مختلف این حوزه و مسائل پیرامون آن آشنا است.

آیت الله علما با اشاره به اینکه دستورات رئیس دستگاه قضا، پشتوانه عقلانی دارد، تصریح کرد: حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه ای، با مشورت و اعمال دقت، دستورات مختلف در حوزه قضایی را صادر می‌کند و به دنبال حل مشکلات مردم است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه قضا زدایی را گامی بلند در تحقق سیاست ارزشمند تحول قضایی در قوه قضاییه دانست و تصریح کرد: قضازدایی و کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضا، آثار و برکات مثبتی به همراه دارد.

آیت الله علما با تأکید بر اینکه حبس زدایی نیز یکی از اقدامات مثبت دیگر قوه قضاییه است، اظهار کرد: در اجرای این طرح، باید نگاه کارشناسی ویژه اعمال شود که منجر به افزایش دامنه آسیب‌های اجتماعی نشود که قطعاً این نگاه اعمال می‌شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *