رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بورس در انتظار اخبار انگیزه بخش است

20:30 - 12 خرداد 1397
کد خبر: ۴۲۴۱۲۸
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
یک کارشناس بازار سرمایه گفت: شاهد عرضه‌ها و فروش‌های سنگین در بورس نخواهیم بود و بازار بورس، دچار بحران هیجان فروش نخواهد شد و به سمت استفاده از تحلیل‌ها پیش خواهد رفت.
بورس در انتظار اخبار انگیزه بخش استحسن امیری در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصاد ، در خصوص علت در جا زدن شاخص بورس در هفته‌های اخیر بیان کرد: شاخص بورس پس از نزدیک شدن به ۱۰۰ هزار واحد، تحت تاثیر عواملی روانی، عقب نشینی کرد و روندی نزولی یافت.

وی در ادامه افزود: تا زمانی که شاخص بورس نتواند از مرز ۱۰۰ واحد عبور کند، نمی‌توان گفت: روند آن دوباره صعودی شده است.

این کارشناس بازار سرمایه به رشد شاخص بورس در اواخر سال گذشته اشاره و تصریح کرد: در اواخر پارسال، قیمت کامودیتی‌ها (مواد پایه و معدنی) در بازار‌های جهانی، روندی صعودی یافت و نیز بهای دلار افزایش پیدا کرد؛ بدین ترتیب آن دسته از شرکت‌های بورسی که دلار محور بودند، به سوددهی خوبی رسیدند.

امیری تاکید کرد: البته اکنون نرخ‌های جهانی کامودیتی ها، رشد زیادی نکرده و نتوانسته اند به قله‌های جدید قیمتی برسند.

وی اظهار کرد: البته هنوز محرک خوب رشد قیمت شرکت‌های صادرات محور در بازار بورس وجود دارد که می‌تواند برای برخی شرکت‌ها سود خوبی داشته باشد؛ در واقع مبنای محاسبه درآمد این شرکت‌ها دلار است.

این کارشناس بازار سرمایه درباره چشم انداز حرکت بورس نیز گفت: اگرچه امکان دارد شاخص بورس رشد نکند، اما کاهش شدید شاخص نیز بعید است.

امیری در انتها خاظر نشان کرد: شاهد عرضه‌ها و فروش‌های سنگین در بورس نخواهیم بود و بازار بورس، دچار بحران هیجان فروش نخواهد شد و به سمت استفاده از تحلیل‌ها پیش خواهد رفت.

انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *