رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ضرورت تقویت فرهنگ استفاده از کالای ایرانی در سال ۹۷/ توجه به کیفیت، ضمانت و قیمت در تولید محصولات، گامی مهم برای تشویق مردم به خرید

9:35 - 20 فروردين 1397
کد خبر: ۴۰۸۸۱۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
عضو هیئت رئیسه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه توجه به کیفیت، ضمانت و قیمت گام مهم برای تشویق مردم به خرید کالای ایرانی است بر ضرورت تقویت فرهنگ استفاده از کالای داخلی در سال ۹۷ تاکید کرد.

جلیل رحیمی جهان آبادی عضو هیئت رئیسه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری به حمایت از کالای ایرانی در سال ۹۷ اظهار کرد: ایران کشوری است که از توانمندی اقتصادی بالایی در تولید کالا‌هایی همچون پوشاک، مواد غذایی، لوازم خانگی، تجهیزات ساختمانی و صنعتی برخوردار است، اما در حیطه صادرات کالا و فرهنگ‌سازی برای مصرف کالا‌های داخلی با مشکلاتی مواجه است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ادامه داد: بخشی از مشکلات ما در مصرف کالای داخلی به سود جویی برخی از واردکنندگان ارتباط دارد که با واردات اجناس با کیفیت پایین از کشور‌هایی مثل چین، بنگلادش و ... نیاز به کالای داخلی را از بین می‌برند و از طرفی نیز در جامعه نتوانسته‌ایم فرهنگ استفاده از کالای داخلی را تقویت کنیم، به نحوی که مردم با افتخار آن را تهیه کنند.

رحیمی با اشاره به اینکه بزرگترین بحران حال حاضر کشور ما مسائل اقتصادی و اشتغال است، گفت: برای سرپا نگه داشتن این اقتصاد لازم است رقمی بالغ بر ۲۵۰ الی ۳۰۰ میلیارد دلار از کشور‌های خارجی وام بگیریم در صورتی که اگر به تولید داخلی، مصرف و صادرات آن تکیه کنیم، بخشی از این نیاز را می‌توانیم برطرف کنیم و بدون درخواست کمک از کشور‌های دیگر از طریق تولید درون‌زا و خارج کردن اقتصاد از رکود، مشکل بیکاری را حل کنیم.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس افزود: شرایط اقلیمی، ذخایر طبیعی، گاز، نفت و توانمندی‌های مردمی هیچ کشوری در منطقه بهتر از کشور ما نیست و اگر اشاره مقام معظم رهبری را در حمایت از کالای ایرانی به عنوان یک دکترین سیاسی اقتصادی، فرهنگی به تمام سیاست‌های اجرایی کشور تبیین شود، می‌توانیم این مشکل را تا حدودی حل کنیم.

وی افزود: در مجلس شورای اسلامی تلاش می‌کنیم برای اجرای اوامر مقام معظم رهبری در حمایت از کالای ایرانی که همانا اشتغال و خارج شدن از رکود است اقدامات لازم را انجام دهیم.

رحیمی با اشاره به اینکه رغبت مردم به استفاده از کالای ایرانی در کشور ما خوب نیست، گفت: واقعیت این است که ما در تولید کالای ایرانی با مشکلات عمده‌ای از جمله کیفیت، ضمانت و خدمات پس از فروش و قیمت مواجه هستیم.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد ما وابسته به اقتصاد دولتی است، گفت: ارگان‌های دولتی به دلیل نبودن رقابت نیازی به ارتقای کیفیت کالا در خود نمی‌بیند مثل صنایع خودروسازی که رقیب ندارد و احساس نیازی هم برای ارتقای کالای خود احساس نمی‌کند در صورتی که اگر بخواهیم مردم را به خرید کالا‌های ایرانی تشویق کنیم باید به این سه معقوله کیفیت، ضمانت و خدمات پس از فروش و قیمت بیشتر توجه کنیم.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: در حال حاضر در کشور‌های رقیب همچون ترکیه عمده فروش آن‌ها از کالا‌های تولیدی است که با قیمت و کیفیت مناسب آن را به مردم عرضه می‌کند، این در حالی است که ما پتانسیل بالایی در تولید پوشاک یا انواع مواد غذایی در کشور داریم که توجه مسئولین را به مسئله قیمت، کیفیت و ضمانت پس از فروش به کالا‌های داخلی ضروری می‌کند تا بتوانیم بخشی از مشکلات اقتصادی کشور را حل کنیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *