دستگیری عاملان قتل ٥ کشاورز در روستای دهنو در کمتر از یک ماه / از افشای راز قتل تا صدور کیفرخواست

23:00 - 10 فروردين 1397
کد خبر: ۴۰۱۴۳۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
۲۲ مهر ماه سال گذشته ساعت یک بامداد سه نفر ابتدا با یکی از کشاورزان سرمزرعه درگیر می‌شوند و او را با سلاح شکاری هدف قرار می‌دهند و سپس همراهان وی را به گلوله بسته و از محل متواری می‌شوند که در کمتر از یک ماه دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، ۲۲ مهر ماه سال گذشته ساعت یک بامداد سه نفر ابتدا با یکی از کشاورزان سرمزرعه درگیر می‌شوند و او را با سلاح شکاری هدف قرار می‌دهند و سپس همراهان وی را به گلوله بسته و از محل متواری می‌شوند.

 پس از اطلاع از این حادثه بازپرس سر صحنه حاضرو با تشکیل پرونده قضایی تحقیقات برای شناسایی عاملین این جنایت و افشای راز قتل آغاز می‌شود. این کشتار ساعت یک بامداد روز ٢٢ مهر به وقوع پیوست و از همان زمان تحقیقات ویژه‌ای دراین‌باره آغاز شد.

آن زمان فردی در تماس با پلیس از وقوع جنایت در مزرعه‌ای در روستای دهنو واقع در شهرستان هیرمند خبر داد و بلافاصله عوامل انتظامی در محل حادثه حاضر شدند. آن‌ها پیکر‌های غرق در خون شش نفر را دیدند که فقط یکی از آن‌ها زنده بود و پنج نفر دیگر جان خود را از دست داده بودند. 


به‌این‌ترتیب اظهارات شهود حاکی از آن بود که ابتدا یکی از مقتولان با آن سه نفر درگیر شد و هدف گلوله قرار گرفت. سپس بقیه در این ماجرا دخالت کردند که سه مهاجم آن‌ها را نیز هدف قرار دادند و بعد از ارتکاب قتل فرار کردند. 

تلاش‌های پلیس و نهاد‌های مربوطه برای شناسایی و دستگیری عاملان قتل در کمتر از یک ماه نتیجه داد و همه آن‌ها بازداشت شدند. متهمان در بازجویی‌ها به جرم خود اعتراف و درگیری سر مزرعه را علت اصلی این قتل اعلام کردند. آن‌ها گفتند برای این کشتار از پیش برنامه‌ریزی نکرده بودند. پس از آن پرونده در مرجع قضائی به جریان افتاد. 

اکبریان، بازپرس پرونده، دراین‌باره به گفت: عاملان قتل پنج نفر از اهالی روستای دهنو در یک مزرعه، دستگیر شدند و به قتل نیز اعتراف کردند. وی ادامه داد: عصر یکشنبه با حضور عاملان قتل، صحنه جرم بازسازی شد.


اواخر دی ماه سال گذشته کیفرخواست پرونده عاملان قتل ٥ کشاورز در روستای دهنو واقع در شهرستان هیرمند صادر شد.


بازپرس پرونده از ارسال پرونده به دادگاه خبر داد و گفت: کیفرخواست صادره برای ۳ نفر در خصوص اتهام قتل و حمل و نگهداری سلاح غیرمجاز و برای یک نفر به اتهام معاونت در قتل در دادگاه مطرح رسیدگی خواهد بود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *