رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بین دهه 75 تا 85 کارهای فوق‌العاده‌ای وارد جشنواره فجر می‌شد/ الان فقط آدم های جشنواره تغییر می‌کنند

13:17 - 21 بهمن 1396
کد خبر: ۳۹۵۵۳۷
کارگردان نمایش خسیس گفت: تا جایی که من رصد کردم در دهه بین 75 تا 85 کارهای فوق العاده خوبی وارد جشنواره فجر می‌شد؛ الان چون هزینه ها پایین آمده است، دست دبیر جشنواره را می بندد و مجبور است تابع سیاست های مرکز هنرهای نمایشی باشد.

بین دهه 75 تا 85 کارهای فوق‌العاده خوبی وارد جشنواره فجر می‌شد/ الان فقط آدم های جشنواره تغییر می‌کنندبه گزارش گروه فضای مجازی ، مریم کاظمی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در مورد جشنواره تئاتر فجر امسال گفت: از ابتدا حواشی زیادی در مورد این جشنواره به وجود آمد. به 2 مورد که خیلی بزرگ شد اشاره می کنم؛ یکی انتخاب دکتر مهندس پور به عنوان دبیری جشنواره و دیگری پوستر جشنواره که در مورد آن جنجال شد. به نظر من دکتر مهندس پور خیلی گزینه ی خوبی است، چون او را از سال های دور می شناسم. مهندس پور از همان دوران دانشجویی سابقه مدیریتی داشت و وارد کار های مدیریتی شد. به همین دلیل ما مجبور شدیم برای خیلی از کارها سراغ او برویم چون مدیر خیلی از جشنواره ها شد. در سال هایی که من در تئاتر کار کردم وی در سمت های مختلف بود. یادم می آید یک دوره وی رئیس شورای نظارت بود و یک پنل را طراحی کرد که سالن ها به گروه های مختلف داده شود و گروه ها خود، برنامه ریزی کنند و هنرمندان مختلف را بیاورند، اما بعد از مهندس پور برنامه کنسل شد. من در مورد انتخاب او برای مدیریت جشنواره موافق هستم و امیدوارم که خود او برتمام کارها نظارت کند. در مورد پوستر جشنواره با اینکه خیلی جنجال به پا کرد و من خیلی پسندیدم، به نظرم ایده نو و جالبی بود. هر پوستری یک محتوا و یک شکل دارد و این پوستر نیز خیلی جالب است. فقط یک مشکل وجود دارد که این پوستر در ابعاد بزرگ که برای جشنواره ای چنین چاپ می شود جوابگو نیست، چون در این ابعاد بزرگ کمی خالی به نظر می رسد.

وی افزود: نظم خاصی در ورود و خروج تماشاگران به سالن وجود داشت. همه چیز خیلی معمولی و آرام برگزار شد. در مورد جشنواره تا زمانی که تمام نشده است نمی توان نظر داد. جشنواره مانند سال قبل برگزار می شود، تنها آدم ها تغییر کرده اند.

گروه های خارجی خوبی وارد جشنواره نمی شوند

کارگردان نمایش خسیس گفت: از هشت سال گذشته جشنواره تئاتر فجر ابتر شده است. گروه های خارجی خوبی وارد جشنواره نمی شوند و ممکن است خیلی اتفاقی یک گروه خوب هم بیاید. تا جایی که من رصد کردم در دهه بین 75 تا 85 کارهای فوق العاده خوبی وارد جشنواره فجر می شد. الان چون هزینه ها پایین آمده است، دست دبیر جشنواره را می بندد و مجبور است تابع سیاست های مرکز هنرهای نمایشی باشد.

منبع: راه دانا

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *