پیش‌فروش بلیت‌های نوروزی قطار از ۱۵ و ۱۶ بهمن/ قیمت بلیت در نوروز افزایش نمی‌یابد

9:43 - 11 بهمن 1396
کد خبر: ۳۹۲۴۱۸
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
معاون مسافری راه‌آهن گفت: پیش‌فروش اینترنتی بلیت قطارهای نوروزی تهران ـ مشهد از 8 صبح ۱۵بهمن ماه و پیش‌فروش سایر مسیرها از ۱۶ بهمن خواهد بود.

پیش‌فروش بلیت‌های نوروزی قطار از ۱۵ و ۱۶ بهمنبه گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، میرحسن موسوی در نشست خبری درباره پیش‌فروش بلیت قطارهای نوروزی اظهار داشت: طرح سفرهای نوروزی قطار از ۲۵ اسنفدماه ۹۶ آغاز می‌شود و تا ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ ادامه دارد.

معاون مسافری راه‌آهن افزود: بر اساس برنامه، پیش‌فروش اینترنتی بلیت قطارهای نوروزی تهران ـ مشهد از 8 صبح ۱۵بهمن ماه و پیش‌فروش حضوری در دفاتر بلیت قطار نیز از همین تاریخ آغاز می‌شود؛ آغاز پیش‌فروش سایر مسیرها از ۱۶ بهمن خواهد بود.

وی تصریح کرد: در قیمت‌های پایه بلیت افزایش نخواهیم داشت.

موسوی خاطرنشان کرد: در سال گذشته، ۳۵۰ واگن مسافری بالای ۴۵ سال و در سال جاری ۲۴۸ واگن مسافری بالای ۳۰ سال از رده خارج شده اند.

معاون مسافری راه‌آهن ادامه داد: در ایام نوروز پیش‌ِرو، به طور متوسط روزانه 242 رام قطار اعزام می‌شود و کل قطارها برای دوره پیک نوروزی 4840 رام قطار خواهد بود.

وی با بیان اینکه در ایام پیک نوروز ۹۷، قطار گردشگری هر روز تردد خواهد داشت، تصریح کرد: برای این ایام مسیرهای تهران-سوادکوه، تهران-بادرود، اهواز-اندیمشک-تنگ ۵ و تبریز-رازی، قطار گردشگری در نظر گرفته شده است.

موسوی تصریح کرد: قیمت بلیت قطارها برای ایام نوروز افزایش نمی‌یابد و تاکنون پیشنهادی از سوی شرکت‌های ریلی بابت افزایش قیمت نداشته‌ایم‌.

معاون مسافری راه‌آهن با اشاره به اینکه از سال 94 تاکنون افزایش قیمتی در نرخ بلیت‌های قطار اعمال نشده است، ادامه داد:‌ در راستای افزایش استقبال از قطار به عنوان حمل و نقل ایمن و پاک، نوروز امسال نیز افزایش قیمتی در نرخ بلیت‌ها نداریم.

وی، در خصوص مسافران قطارهای تاخیردار در پی بارش برف هفته جاری اظهار داشت: در این هفته با دو روز بحرانی در پی بارش برف و کولاک مواجه بودیم با این حال همه مسیرهای ریلی باز بود و ستاد بحران در مرکز و مناطق ایجاد شد که از نتایج آنها حرکت دستگاه های برف روب بر روی سوزن ها و ریل ها بود که به پاک سازی مسیر پرداخت.

موسوی خاطرنشان کرد: ۴۳۲ قطار مسافری در این دو روز اقدام به جابجایی ۱۴۰ هزار مسافر کردند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *