تشکیل کمیته نگارش قانون اساسی سوریه به ریاست دی‌میستورا

13:06 - 09 بهمن 1396
کد خبر: ۳۹۱۷۸۶
خبرگزاری اینترفاکس گزارش داد که نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه ریاست کمیته نگارش قانون اساسی این کشور را که در مذاکرات سوچی برگزار می‌شود بر عهده خواهد داشت.

تشکیل کارگروه برای نگارش قانون اساسی سوریه به ریاست دی‌میستورابه گزارش گروه بین‌الملل ، خبرگزاری اینترفاکس روز دوشنبه نهم بهمن ماه به نقل از منابع آگاه گزارش داد:  «استفان دی میستورا»، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه ریاست کارگروه نگارش قانون اساسی سوریه که در مذاکرات سوچی برگزار می‌شود را بر عهده خواهد داشت.

روسیه روزهای دوشنبه و سه‌شنبه میزبان گفتگوهای ملی سوریه در شهر سوچی با حضور نمایندگان گروه‌های مختلف سوری و همچنین نماینده کشورهای ایران، روسیه و ترکیه خواهد بود.

مسکو حدود 1600 نفر از گروه‌های مختلف سوری را برای شرکت در این دور از گفتگوهای ملی سوریه که به ابتکار روسیه و ایران تشکیل می‌شود دعوت کرده است.

یکی از سخنگویان سازمان ملل روز شنبه اعلام کرد که «آنتونیو گوترش» تصمیم گرفته که استفان دی‌میستورا را به نشست سوچی بفرستد.

«استفان دوجاریک» گفت: گوترش بر این عقیده است که مذاکرات سوچی نقش مهمی در احیای مذاکرات صلح تحت نظارت سازمان ملل متحد در ژنو دارد.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *