افتتاحیه سی و ششمین جشنواره فیلم فجر برگزار می‌شود

11:11 - 02 بهمن 1396
کد خبر: ۳۸۹۳۹۸
دبیرخانه سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم فجر در اقدامی قابل توجه و مثبت طی تصمیمات تازه خود در نظر گرفته تا با توجه به شکوه سالگرد انقلاب اسلامی ایران، مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم فجر را به عنوان برزگترین رویداد فرهنگی هنری کشور با شکوه برگزار کند.

جشنواره فیلم فجر به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، سی و ششمین جشنواره فیلم فجر بنا به تصمیم دبیرخانه مبنی بر کاهش هزینه های برگزاری جشنواره در ابتدا خبر از عدم برگزاری مراسم افتتاحیه این جشنواره مطرح شد اما امروز مشخص شد که این مراسم در دوازدهم بهمن ماه در مرکز همایش های برج میلاد تهران برگزار می گردد.

دبیرخانه سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در اقدامی قابل توجه و مثبت طی تصمیمات تازه خود در این هفته در نظر گرفته تا با توجه به شکوه سالگرد انقلاب اسلامی ایران، مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم فجر را به عنوان برزگترین رویداد فرهنگی هنری کشور که همزمان با جشن پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی آغاز می شود را با شکوه برگزار کند.

این اقدام درست بدون شک از جهات مختلف قابل بررسی است. در ابتدا اینکه برگزاری مراسم افتتاحیه توانسته فشار برنامه‌های اجرایی از قبیل بزرگداشت‌ها را از اختتامیه برداشته و برگزاری آن مراسم را تسهیل کند.

از طرف دیگر جشنواره فیلم فجر امسال با حضور تعداد بالای فیلم های دفاع مقدسی و انقلابی نشان داده که توجه ویژه ای به مضمون انقلاب اسلامی و اشاعه راه انقلابی دارد و جایز است که در چنین جشنواره ای همزمان با شروع جشن های سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مراسم با شکوهی برای افتتاحیه جشنواره فیلم فجر در نظر گرفته شود.

دبیرخانه جشنواره طی پیامی اعلام کرده که افتتاحیه سی و ششمین جشنواره فیلم فجر با محوریت بزرگداشت سه هنرمند سینما منوچهر اسماعیلی، اکبر عبدی و محمدعلی نجفی و برپایی مراسمی در خور جشن‌های سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران برگزار می‌شود.

در بخشی از این مراسم، جوایز بخش مسابقه تبلیغات سینمای ایران در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر اهدا خواهد شد.

کارگردانی مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم فجر برعهده "مجید برزگر" خواهد بود. گفتنی است سی و ششمین جشنواره فیلم فجر از 12 تا 22 بهمن ماه 1396 به دبیری ابراهیم داروغه‌زاده برگزار خواهد شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *