سازمان نجات کودکان درخصوص افزايش تلفات ديفتري در يمن هشدار داد

0:54 - 02 بهمن 1396
کد خبر: ۳۸۹۲۷۶
­یک گروه امدادرسان بین المللی روز یکشنبه هشدار داد در صورت ادامه محاصره دریایی یمن توسط ائتلاف عربستان سعودی، آمار مرگ و میر ناشی از شیوع دیفتری در این کشور به شدت افزایش خواهد یافت.

­سازمان نجات کودکان درخصوص افزايش تلفات ديفتري در يمن هشدار دادبه گزارش گروه بین‌الملل ، یک گروه امدادرسان بین المللی در خصوص ادامه‌دار بودن محاصره دریایی یمن به وسیله ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی هشدار داد و عنوان کرد که این محاصره باعث افزایش شدید آمار مرگ و میر ناشی از شیوع دیفتری در این کشور جنگ زده خواهد شد.


به گزارش آسوشیتدپرس از صنعا، گروه امداد موسوم به "کودکان را نجات دهید" در بیانیه‌ای اعلام کرد کودکان یمنی با بدترین شیوع دیفتری در یک نسل اخیر روبرو هستند که بر اثر آن تا کنون ۵۲ نفر بر اثر ابتلا به آن کشته شده اند که اغلب آن‌ها کمتر از پانزده سال سن داشتند.. این گروه همچنین خاطر نشان کرد که اعضای آن در تلاش برای مقابله با شیوع این بیماری در یمن هستند.


سازمان ملل شرایط حاکم بر یمن را بدترین بحران انسانی نامیده است که بیش از ۲۲ میلیون نفر را تحت تاثیر قرار داده است.


این گروه امداد بین المللی گفت: بخش اعظم تلاش‌های آن به علت محاصره دریایی بندر کلیدی حدیده یمن به وسیله عربستان سعودی که هفتاد درصد واردات این کشور از طریق آن صورت می‌گیرد، ناکام مانده است.



 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *