راه اندازی اداره مبارزه با پولشویی در ناجا

14:00 - 01 بهمن 1396
کد خبر: ۳۸۹۱۰۶
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا گفت: پلیس تمام سعی خود را برای سازماندهی، مبارزه و شناسایی منابع مالی قاچاقچیان مواد مخدر انجام داده و در این راستا اداره مبارزه با پولشویی در پلیس راه اندازی شده است.

سردار محمدمسعود زاهدیان در حاشیه همایش تخصصی روسای پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اهداف و اقدامات سال ۹۶ را بررسی می‌کنیم تا ان شاء الله در سال آینده براساس آن با نیروی مضاعف و بیشتری به کار خود ادامه دهیم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا تصریح کرد: اولویت اصلی ما ایجاد و اشراف اطلاعات گسترده‌تر در برخورد با شبکه‌ها و باند‌های مواد مخدر، جمع آوری معتادان متجاهر و معرفی به مراکز نگهداری است.

زاهدیان در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره "یقه سفیدها" و نقش آن‌ها در امر مواد مخدر پاسخ داد: الحمدالله در نظام جمهوری اسلامی به آن معنایی که در سایر کشور‌ها این موضوع است نداریم و یک وفاق، عزم ملی و هم افزایی در بین مسئولان جمهوری اسلامی وجود دارد که بی نظیر است و همه مسئولان با همدلی و برادری به دنبال این هستند تا با تولیدکنندگان و توزیع کنندگان موادمخدر به شدت و قاطعانه برخورد کنند.

وی خاطر نشان کرد: البته به واسطه حجم سنگینی که گردش مالی در حوزه مواد مخدر دارد افراد مختلفی را از حوزه‌های غیردولتی جذب کرده ایم که با برخورد جدی و قاطعانه به آنها، اجازه فعالیت نمی‌دهیم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا بیان کرد: پلیس تمام سعی خود را برای سازماندهی، مبارزه و شناسایی منابع مالی قاچاقچیان مواد مخدر انجام داده و در این راستا اداره مبارزه با پولشویی در پلیس ایجاد شده است.

زاهدیان در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره بخشنامه جدید در خصوص عدم اعدام قاچاقچیان مواد مخدر توضیح داد: در این بخشنامه پیش بینی شده تا افرادی که برای بار نخست به حوزه مواد مخدر ورود کرده اند شامل تخفیف در مجازات شوند، اما در مورد قاچاقچیانی که در این حوزه دارای سابقه هستند همچنان حتی حکم اعدام نیز صادر می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: در رسیدگی به پرونده متهمان یک سیکل قضائی وجود دارد، هر چند باید در سریع‌ترین زمان ممکن رسیدگی شود و مقامات قضائی در این خصوص با جدیت به پرونده‌ها رسیدگی می‌کنند، اما با توجه به سیر مراحل قانونی نیاز به دقت و شناسایی زمان بیشتری است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *