امضای سند همکاری مشترک بین قوه قضاییه و ستاد مبارزه با مواد مخدر/ تاکید بر افزایش استفاده از ظرفیت‌های موجود به منظور گسترش فرهنگ اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر

9:57 - 01 بهمن 1396
کد خبر: ۳۸۸۹۴۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مدیرکل پیشگیری‌های فرهنگی معاونت اجتماعی قوه قضاییه با اشاره به امضای سند همکاری مشترک بین قوه قضاییه و ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: هدف از انعقاد این تفاهم نامه کاهش تقاضا، توسعه مشارکت‌های مردمی، افزایش استفاده از ظرفیت‌های موجود به منظور گسترش فرهنگ اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر در کشور است.

امضای سند همکاری مشترک بین قوه قضاییه و ستاد مبارزه با مواد مخدرعلی‌محمد زنگانه مدیرکل پیشگیری‌های فرهنگی و اجتماعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، از امضا سند همکاری مشترک میان ستاد مبارزه با مواد مخدر و قوه قضاییه خبر داد. 

وی گفت: این تفاهم نامه به منظور تحقق وظایف مقرر در بند ۵ اصل یکصد و پنجاه و ششم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و اجرای سیاست‌های کلان نظام در حوزه مواد مخدر مبنی بر" اهتمام به پیشگیری از وقوع جرم " و منویات مقام معظم رهبری «مدظله العالی» منعقد شده است.

زنگانه، هدف از انعقاد این تفاهم نامه را، کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر و افزایش استفاده از ظرفیت‌های موجود به منظور گسترش فرهنگ اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر در کشور، ارتقای سلامت و امنیت اجتماعی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی حوزه مواد مخدر و اعتیاد، اعلام کرد.

این مقام مسئول همچنین زمینه سازی مناسب برای استفاده بهینه از منابع مالی و انسانی در استان‌ها و تقویت و ساماندهی مراکز موضوع مواد ۱۵ و ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر، با هدف اجرای صحیح و بهنگام آیین نامه مراقبت بعد از خروج معتادان و انجام اقدامات درمان محور معتادان متجاهر (Court Drug)، ارتقای سطح آموزش و آگاهی قضات، ضابطین قضایی و سایر مسئولین، مدیران و کارگزاران دستگاه‌های اجرایی ذیربط در اجرای احکام مقرر در ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر و تبصره‌های آن را از دیگر اهداف انعقاد این تفاهمنامه اعلام کرد.

وی در پایان گفت: در این سند بر استفاده مناسب‌تر از ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و تشریک مساعی طرفین به منظور تسریع در دستیابی به اهداف و برنامه‌های مورد تفاهم در سطح کشور تاکید شده است.

 انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *