شبه‌نظامیان در "افغانستان" با قاچاق مواد مخدر نیازهای خود را تأمین می‌کنند

22:17 - 01 بهمن 1396
کد خبر: ۳۸۸۸۶۹
نماینده پاکستان در سازمان ملل گفت: شبه‌نظامیان در افغانستان نیاز به کمک مالی خارجی ندارند و می‌توانند با قاچاق مواد مخدر نیازهای خود را تأمین کنند.

به گزارش سرویس بین الملل ، ملیحه لودهی نماینده پاکستان در سازمان ملل گفت: تروریست‌ها در افغانستان نیاز به کمک مالی خارجی ندارند و می‌توانند با قاچاق مواد مخدر نیازهای خود را تأمین کنند.

وی افزود کسانی که تصور می‌کنند شبه‌نظامیان در خارج از افغانستان مخفی‌گاه امن دارند باید دوباره حقایق را بررسی کنند.

به گزارش دیلی پاکستان،لودهی تأکید کرد: آمریکا به جای متهم کردن پاکستان به چالش‌ها و مشکلات افغانستان توجه کند.

وی افزود: تاریخ هفده ساله در افغانستان نشان می‌دهد نمی‌توان با استفاده از زور و تکیه بر قدرت نظامی مشکلات این کشور را حل کرد.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که ملیحه لودهی چندی پیش با اظهار نظر درباره روابط واشنگتن- اسلام‌آباد گفت: اگر آمریکا نمی‌خواهد قدردان تلاش پاکستان برای مبارزه با تروریسم باشد پس نباید از این کشور انتظار همکاری داشته باشد.

«نیلی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل گفت: اسلام‌آباد بازی دوگانه علیه واشنگتن به راه انداخته و از تروریست‌هایی که در افغانستان علیه این کشور وارد عمل می‌شوند، حمایت می‌کند.

«ترامپ» در نخستین پیام توییتری خود در سال 2018 میلادی از قطع کمک های آمریکا به دولت پاکستان خبر داد و اعلام کرد واشنگتن در اقدامی احمقانه طی 15 سال گذشته 33 میلیارد دلار به اسلام‌آباد کمک کرده است که این روند ادامه نمی‌یابد.

وی در ادامه ادعا کرد: پاکستان جز دروغ و فریبکاری چیزی تحویل آمریکا نداده و رهبران این کشور ما را احمق فرض کرده‌اند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *