کار کثیف روایتی از بیکاری جوانان است/از دیدن فیلم‌های آپارتمانی احساس خفه‌گی می‌کنم

8:35 - 01 بهمن 1396
کد خبر: ۳۸۸۷۳۰
کارگردان فیلم "خرس" گفت: یکی از دلایلی که مخاطب این فیلم را دوست خواهد داشت در این است که مساله اصلی کار کثیف بیکاری جوانان است. دغدغه‌ای که جامعه هر روز با آن دست و پنجه نرم می کند و همین عاملی برای نزدیکی مخاطب به اثر است.

خسرو معصومی نویسنده و کارگردان سینما که امسال با فیلم "کار کثیف" در بخش سودای سیمرغ جشنواره حاضر شده در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی درخصوص تغییر مکان کاخ جشنواره فیلم به پردیس ملت گفت: من با امکانات پردیس ملت آشنایی چندانی ندارم اما از نظر من برج میلاد برای کاخ جشنواره عالی بود.

وی در همین راستا ادامه داد: مشکل پردیس ملت نیست. تماشاچی سینمای ایران بسیار زیاد است و باید دید سینماها گنجایش این حجم از تماشاگر را خواهند داشت یا خیر. مسائلی مثل ترافیک، گنجایش سالن‌ها و خدمات‌رسانی اتفاقاتی هستند که باید دید پردیس ملت از پس آنها بر خواهد آمد یا خیر.

خسور معصومی

کارگردان فیلم "خرس" درباره کیفیت آثار ارسال شده به جشنواره فیلم فجر تاکید کرد: این اتفاق که فیلم‌های این دوره از جشنواره فضاهای داخل آپارتمانی را رها کرده اند اتفاق بسیار خوبی است. خود من به شخصه از دیدن آثار آپارتمانی احساس خفگی پیدا می کنم. سینما در فضای باز برای تماشاگر جذابتر است و باعث ایجاد تنوع در صحنه ها و فیلم ها می‌شود. خوشبختانه امسال رقابت خوبی بین فیلم ها وجود دارد و این به واسطه حضور کارگردانان صاحب سبک و کاربلدی است که به جشنواره فیلم رسانده اند.

وی درباره مضمون فیلم خود در جشنواره فیلم فجر افزود: "کار کثیف" فیلمی است که به نوعی فیلم جاده‌ای محسوب می شود و مطمئنم مردم به شدت با داستان فیلم ارتباط برقرار می‌کنند. شخصیت اصلی این فیلم یک دانشجو است که دچار مشکلات فراوانی در زندگی می شود. در این فیلم پدرام کریمی در نقش اصلی و لوون هفتوان دیگر نقشی است که دارای شخصیتی خلافکار و متقلب است. 

خسور معصومی

کارگردان فیلم "تابو" با اشاره به عدم تمایل به دریافت سیمرغ بلورین جشنواره تصریح کرد: من به دیده نشدن در جشنواره فیلم فجر عادت کرده‌ام. مهم برای من موضوعی است که برای فیلمنامه انتخاب شده و خوشبختانه هرکس که فیلمنامه را خوانده اذعان کرده که داستان تازه ای در سینمای ایران محسوب می شود.

معصومی فیلم کار کثیف را جوان‌پسند دانست و خاطرنشان کرد: یکی از دلایلی که مخاطب این فیلم را دوست خواهد داشت در این است که مساله اصلی کار کثیف بیکاری جوانان است. دغدغه‌ای که جامعه هر روز با آن دست و پنجه نرم می کند و همین عاملی برای نزدیکی مخاطب به اثر است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *