امکانات لازم برای مبارزه با قاچاق کالا نداریم/ دریافت اطلاعات از دستگاه‌های عضو ستاد/ برخی به راحتی قانون را دور می‌زنند

10:35 - 30 دی 1396
کد خبر: ۳۸۸۵۷۰
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
رئیس هئیت «تحقیق و تفحص از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز» در مجلس با بیان اینکه عدم هماهنگی بین دستگاه‌ها از جمله مشکلات مبارزه با قاچاق کالا و ارز است، گفت: برخی به راحتی قانون را در زمینه قاچاق کالا و ارز دور می‌زنند که این امر پذیرفتنی نیست.

امکانات لازم برای مبارزه با قاچاق کالا نداریم/ دریافت اطلاعات لازم از دستگاه‌های عضو ستاد/ برخی به راحتی قانون را دور می‌زننداحمد انارکی‌محمدی نماینده مردم رفسنجان و انار درگفت‌و‌گو با خبرنگار گروه سیاسی با اشاره به تحقیق وتفحص از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: بررسی‌های میدانی کمتیه تحقیق و تفحص از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به ارائه اطلاعات از دستگاه‌های ذیربط گفت: درحال حاضر این هیئت اطلاعات لازم را از سوی دستگاه‌های عضو ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و سایر دستگاه‌ها اخذ کرده است.

انارکی‌محمدی با بیان اینکه درباره این تحقیق و تفحص ما از بسیاری از دستگاه‌ها درباره روش‌های مبارزه با قاچاق کالا و ارز سوال کردیم تصریح کرد: این موضوع برای ما مورد اهمیت است که دستگاه‌ها از چه روش‌هایی برای مبارزه با قاچاق کالا  قاچاق کالا بهره می‌برند چرا که قاچاق کالا ارز و فراسازمانی و فرادستگاهی است و به سرعت نمی‌شود اطلاعات درباره این تحقیق و تفحص را جمع آوری کرد.

رئیس هئیت «تحقیق و تفحص از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز» در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازدید این هئیت از مبادی گمرگ کشورهای خارجی تاکید کرد: درحال حاضر تنها برای بررسی این موضوع به ترکیه سفر کردیم که باید گفت تجهیزات این کشور برای مبارزه با کالای قاچاق کامل است، اما ما همچنان امکانات لازم را نداریم.

وی افزود: همچنین باید گفت که «دستگاه ایکس ری» ما برای ۳۰ سال پیش است و با این دستگاه نمی‌شود با قاچاق مبارزه کرد البته گمرک ترکیه مجهز به انوع سگ‌های شناسایی هم بود که باید گفت ما یک سگ هم نداریم.

انارکی‌محمدی با بیان اینکه عدم هماهنگی بین دستگاه‌ها از جمله مشکلات مبارزه با قاچاق کالا و ارز است تاکید کرد: برخی به راحتی قانون را در زمینه قاچاق کالا و ارز دور می‌زنند که این امر پذیرفتنی نیست.

این نماینده مجلس با اشاره به معضل کم‌اظهاری و یا بد‌اظهاری در زمینه ورود کالا به کشور بیان داشت:کم اظهاری و یا بد‌اظهاری از سایر مشکلات است، یعنی در ابتدا مشخصات کالایی گفته می‌شود و نهایتا کالای دیگری وارد کشور می‌شود.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *