رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

وزیر ارشاد: تئاتر نشاط را به جامعه می‌آورد/روز اول جشنواره تئاتر فجر چگونه گذشت+عکس

10:30 - 29 دی 1396
کد خبر: ۳۸۸۳۲۹
سید عباس صالحی گفت: حالا که زخم زلزله و اتفاقات اجتماعی دیگر هنوز در دل مردم بهبود نیافته است وظیفه ماست که کاری کنیم نشاط و اعتماد را به جامعه تزریق کنیم. وظیفه ماست که تلاش کنیم ولو اندکی، مردم را بانشاط‌تر کنیم و این کاری است که از جشنواره تئاتر برمی‌آید.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر با میزبانی ۲۸ اثر نمایشی در اولین روز خود، آغاز به کار کرد.

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که به اتفاق معاون هنرى سیدمحمد مجتبى حسینى در جمع مدیران جشنواره تئاتر فجر اعلام کرد: حالا که زخم زلزله و اتفاقات اجتماعی دیگر هنوز در دل مردم بهبود نیافته است وظیفه ماست که کاری کنیم نشاط و اعتماد را به جامعه تزریق کنیم. وظیفه ماست که تلاش کنیم ولو اندکی، مردم را بانشاط‌تر کنیم و این کاری است که از جشنواره تئاتر برمی‌آید.

سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر

تئاتر شهر

مجموعه تئاتر شهر در این روز در سالن های اصلی، چهارسو، سایه و قشقایی به ترتیب میزبان اجرای نمایش های "دو دلقک و نصفی" جلال تهرانی در ساعت ۱۹، "فعل" به کارگردانی محمد رضایی راد در ۲ نوبت ۱۷ و ۲۰:۳۰، "دایره گچی قفقازی" به کارگردانی محمودرضا رحیمی در ۲ نوبت ۱۶ و ۱۸:۳۰ و "کوررنگی" به کارگردانی سیاوش پاکراه در ۲ نوبت ۱۶:۳۰ و ۱۹ بود.

تالار مولوی

تالار مولوی در اولین روز جشنواره، میزبان نمایش "مفیستو" به کارگردانی مسعود دلخواه است که در بخش مسابقه بین الملل و در ساعت ۱۸ به صحنه رفت.

مفیستو

تماشاخانه ایرانشهر

در تماشاخانه ایرانشهر نیز نمایش "پسران تاریخ" به کارگردانی اشکان خیل نژاد در ۲ نوبت ۱۸ و ۲۱ در سالن سمندریان و در بخش مسابقه بین الملل و نمایش "نفر دوم" به کارگردانی مهین صدری در ۲ نوبت ۱۷ و ۲۰ در سالن ناظرزاده کرمانی و در بخش مسابقه ایران (ب) به صحنه رفتند.

خانه هنرمندان

سالن انتظامی خانه هنرمندان نیز میزبان نمایش "چند درجه سوء تفاهم در مقیاس اتللو" است که با کارگردانی حبیب الله دانش در ۲ نوبت ۱۷:۳۰ و ۱۹:۳۰ اجرا شد.

تالار حافظ

تالار حافظ هم در اولین روز جشنواره تئاتر فجر پذیرای نمایش "ماراساد" به کارگردانی ایمان اسکندری است که در ساعت ۲۰ به صحنه رفت. این نمایش در بخش مسابقه ایران (ب) حضور دارد.

تئاتر آفتاب

در اولین روز جشنواره تئاتر فجر سی و ششم و در گروه تالارهای خصوصی و به علاوه فجر، تئاتر آفتاب میزبان "شهر - بازی" بامداد افشار است که در ۲ نوبت ۱۸ و ۲۰:۳۰ اجرا شد.

این یک پیپ نیست

تئاتر مستقل تهران

تئاتر مستقل تهران نیز در ۲ نوبت ۱۸ و ۲۱ پذیرای نمایش "این یک پیپ نیست" به کارگردانی محمد مساوات است که در بخش مسابقه بین الملل جشنواره اجرا شد.

تماشاخانه ارغنون

سالن شماره یک تماشاخانه ارغنون نیز در این روز و در ساعت ۱۹:۳۰، میزبان نمایش "طرب نامه شهر خیال" به کارگردانی کیوان نخعی بود. همچنین نمایش "تمام زنان اجنه ی شیخ محمود" به کارگردانی آرش سنجابی در ساعت ۲۱ در سالن شماره ۲ این تماشاخانه اجرا شد.

تماشاخانه سه نقطه

تماشاخانه سه نقطه هم در سالن شکیبایی خود میزبان نمایش "تک بی بی" به کارگردانی داود پورحمزه و "آهسته گویی" به کارگردانی نگین ضیایی است که به ترتیب ساعت ۱۹ و ۲۰:۳۰ به صحنه رفتند.

 این یک پیپ نیست

تماشاخانه شانو

تماشاخانه شانو نیز در اولین روز جشنواره و در ۲ نوبت ۱۸ و ۲۰، به ترتیب شاهد اجرای نمایش های "بلافیگورا" به کارگردانی سروش طاهری و "دور از دسترس اطفال نگهداری شود" به کارگردانی علیرضا مهران بود.

تماشاخانه فانوس

در تماشاخانه فانوس هم، نمایش "کاش خوابت را ندیده بودم" به کارگردانی احمد مطوری، ساعت ۱۸:۳۰ اجرا شد.

تماشاخانه مشایخی

تماشاخانه مشایخی در اولین روز تئاتر فجر سی و ششم و در ساعت ۱۸:۳۰ میزبان "یک خاکستری کم رنگ"، "صدای پا" به کارگردانی شاهین چگینی و "آن هنگام و کوارتت ۱+۲" به کارگردانی مهسا لطیفی خواه شد.

سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر با دبیری فرهاد مهندس پور از ۲۸ دی تا ۸ بهمن برگزار می شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *