اصلاح شیوه اعطای نهادهای ارفاقی در سازمان قضایی نیروهای مسلح

15:48 - 27 دی 1396
کد خبر: ۳۸۸۰۴۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم و عفو وبخشودگی سازمان قضایی نیروهای مسلح از زندان مرکزی بیرجند بازدید کرد.

به گزارش گروه حقوقی و قضایی ، به نقل از روابط عمومی سازمان قضایی نیروهای مسلح، مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم و عفو وبخشودگی سازمان قضایی نیروهای مسلح از زندان مرکزی بیرجند بازدید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین  رمضانعلی صالحی در جمع مسئولان این زندان گفت: قوه قضائیه قصد ندارد از زندان به عنوان یک اهرم حتمی و نهایی استفاده بکند بلکه اگر قانون اجازه دهد همه ما علاقه داریم به چیزی غیر از زندان فکر بکنیم و آن را وسیله ای قرار بدهیم برای اصلاح و تنبه مجرمان تا دوباره به زندان برنگردند. 

وی با اشاره به اهمیت اقدامات اصلاحی در زندان ها در پیشگیری از جرم گفت: یکی از رسالت های زندان، پیشگیری است منتهی این هدف را با کارهای فرهنگی و اصلاحی به سبکی انجام می دهد که فرد مجرم باز اجتماعی شده و بتواند دوباره به جامعه برگردد و دیگر سرنوشتش به زندان منتهی نشود.

مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم سازمان قضایی نیروهای مسلح همچنین گفت: اصلاح شیوه اعطای نهادهای آزادی مشروط و تعلیق مجازات و به‌طور کلی نهادهای ارفاقی مقرر در قانون در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: به دنبال این هستیم که موافقت با درخواست‌های آزادی مشروط یا عفو زندانیان تنها مبتنی بر حرکت مثبت و موثر مددجو در زندان صورت پذیرد.صالحی اظهار داشت: تلاش کرده ایم برای کمک به آزادی زندانیان بی بضاعت، ارتقای فعالیت‌های فرهنگی و تجهیز بندها و زندان‌های نظامی در حد امکان قدم هایی برداریم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *