وقتی بازیگر زن سینما از الگو بودن در جامعه سخن می‌گوید/بازیگری برای آنهایی که با پارتی هم وارد سینما شده‌اند سخت است

16:55 - 26 دی 1396
کد خبر: ۳۸۷۶۷۸
بیست و ششمین روز از دی ماه 1396 با اخبار و حاشیه های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به مشخص شدن قیمت سری بلیت های جشنواره فیلم فجر اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، بیست و ششمین روز از دی ماه 1396 با اخبار و حاشیه های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به مشخص شدن قیمت سری بلیت های جشنواره فیلم فجر اشاره کرد.

بازیگری برای من که به طعنه برخی پارتی داشتم هم سخت است/بهتر است که هم اسم داشته باشید و هم لایق آن اسم باشید

بازیگری برای من که به طعنه برخی پارتی داشتم هم سخت است/بهتر است که هم اسم داشته باشیم و هم لایق آن اسم باشیم

السا فیروزآذر بازیگر سینما و تئاتر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی ، درخصوص حضور پررنگ خود در عرصه تئاتر گفت: چه از لحاظ یک بازیگر و چه از نگاه یک تماشاگر تئاتر این روزها بسیار جذابتر از سینما است زیرا در تئاتر نمایشنامه‌های بهتری نسبت به فیلمنامه‌ها وجود دارد و همین تنوع ژانر و قصه را افزایش داده است. تئاتر ایران در سالهای اخیر به شدت رشد کرده و من به شخصه آثاری را می بینم که از لحاظ محتوا و فرم تغییر فراوانی نسبت به قبل داشته‌اند.

وی درباره انتقادات نسبت به حضور بازیگران سینما در تئاتر افزود: من هم همواره با این حاشیه‌ها در خصوص حضور بازیگران سینما در تئاتر مواجه بوده ام و همین امر باعث شده تا به شدت مراقب باشم تا همیشه بهترین خود را ارائه دهم زیرا تماشاگر شاید خطای بازیگر را بپذیرد اما کم کاری وی را نمی پذیرد.

بازیگر فیلم "ملی و راه‌های نرفته‌اش" در همین راستا افزود: البته از نظر من حساسیت بچه های تئاتر می تواند به جا هم باشد و از حضور سینماگران در تئاتر ناراحت شوند. چرا که بازیگران سینما توجه تماشاگر را به سمت خود جلب می کنند. البته از دیدگاه دیگری باید در نظر داشت که حضور بازیگران سینما به رونق تئاتر هم کمک می کند.

وی درباره موفقیت حضور خود در عرصه تئاتر تاکید کرد: من نسبتاً از حضور خود در تئاتر راضی هستم چون به نظرم که یک بازیگر اگر به کارش عشق بورزد بدون شک موفق خواهد شد. شخصاً حضور ناموفق در سینما را تجربه کرده ام و به عنوان مثال دو فیلم دارم که به خاطر عدم علاقه زیاد به نقش و مشکلات اساسی و پایه ای نتیجه خوبی نداشت.

برای مشاهده ادامه این گفت‌وگو اینجا کلیک کنید.

عاشق نجابت هستم/ شیطنت ادمین ها در حذف مصاحبه های تصویری هنرمندان برای بازدید بیشتر سطح پایین و ناشایست است/ خجالت کشیدن شهرزاد کمال زاده از الگو بودن/هنرمند باید به لحاظ پوشش و آرایش در قالب موازین عمل کند////سه شنبه

ما هنرمندان گاهی یادمان می رود که الگوی جامعه هستیم

شهرزاد کمال زاده بازیگر سینما و تلویزیون در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی درباره فضای مجازی گفت: درباره صفحات شخصی سایر هنرمندان نمی توانم نظر دهم اما  سعی من در چنین فضایی این بوده که همواره صفحه بی حاشیه ای داشته باشم و از فواید آن به درستی استفاده کنم.

وی درباره نوع و چگونگی استفاده از صفحه شخصی خود به عنوان یک هنرمند اظهار کرد: سعی کرده ام با افرادی که در صفحه ام حضور پیدا می کنند دوست باشم، به آن ها احترام بگذارم و از موضوعات مختلف زندگی روزمره اطلاع رسانی کنم. در کنار این کار از انتقادات، پیشنهادات و حمایت های کاربران استفاده می کنم. برای من این فضا بد نبوده است و سعی کردم با طرفداران و مردم ارتباط خوبی داشته باشم و از آن درست استفاده کنم چون فکر می کنم اگر به شکل درست از فضای مجازی استفاده شود می تواند محیط مناسبی باشد. 

بازیگر "روزگار قریب" با اشاره به فضای ناسالم و استفاده نادرست از فضای مجازی بیان کرد: بعضا صفحاتی وجود دارد که ادمین ها به واسطه آن شیطنت هایی می کنند و وقتی ما در برنامه های تلویزیونی یا زنده حضور پیدا می کنیم بخشی از ابتدا، انتها و میانه ویدئوهای مربوط به آن برنامه را حذف کرده و در صفحات خود می گذارند تا صفحاتشان بازدید داشته باشد که کار این ادمین ها بسیار سطح پایین و ناشایست است.

کمال زاده درباره الگوپذیری مردم از  بازیگران زن و شرایطی که هنرمند به عنوان الگو با آن روبرو است توضیح داد: هر چند برخی الگوپذیری ها از خارج از ایران است اما هر بازیگر شناخته شده و محبوبی در هر سنی طرفداران خود را دارد و نگاه بسیاری از مردم در هر گروه سنی به او است بنابراین به عنوان یک الگو محسوب می شود. گاهی شاید ما هنرمندان خود نیز باور نداشته باشیم که الگوی جامعه هستیم. وقتی در فضای مجازی و در جامعه به من می گویند تو الگوی ما هستی خجالت می کشم و به فکر فرو می روم که آیا همیشه درست رفتار می کنم. ما هنرمندان اصلا با توجه به مشغله هایمان گاهی شاید حواسمان نباشد که مردم و جامعه نگاهشان به ما است و ممکن است قضاوت شویم.

برای مشاهده ادامه این گفت‌وگو اینجا کلیک کنید.

بهنام بانی

جشنواره موسیقی فجر ششمین شب خود را پشت سر گذاشت/ از اجرای متفاوت بهنام بانی تا هنرنمایی ارکستر ملی+ عکس 

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، سی و سومین جشنواره موسیقی فجر در شب ششم کنسرت های خود با اجرای بهنام بانی و گروه ارکستر ملی به رهبری فریدون شهیازیان و خوانندگی محمد معتمدی ساعات خاطره انگیزی برای مخاطبان رقم زد. در این گزارش دو اجرای پرمخاطب شب گذشته را بررسی می کند.

کنسرت بهنام بانی شب گذشته 25 دی ماه در سی و سومین جشنواره موسیقی فجر در سالن همایش ایرانیان میزبان مخاطبانش بود.

کنسرت شب گذشته با یک دقیقه سکوت و ایستادن تمامی حاضرین در سالن ایرانیان به احترام شهدای کشتی نفت‌کش سانچی و نیز جان باختگان زلزله کرمانشاه و کرمان آغاز شد.

سپس بهنام بانی با اجرای قطعه "علاقه خاص" به روی صحنه آمد. این خواننده اثر اول کنسرت را اجرا کرد و سپس از تماشاگران خواست که یک‌بار دیگر به احترام شهدای سانچی و مردم زلزله‌زده کشورمان سکوت کنند.

این خواننده سپس اثر "همه دنیام" را خواند و پس از این‌که از اولین حضورش در جشنواره موسیقی فجر ابراز خوشحالی کرد، رو به مخاطبانش گفت: با توجه به اتفاقی که برای کشتی نفت‌کش سانچی افتاد و یک روز عزای عمومی در کشورمان اعلام شد، تصورم این بود که کنسرت امشب لغو می‌شود ولی این اتفاق نیفتاد. حالا که این کنسرت برگزار شده است، ما آن را به شهدای کشتی سانچی تقدیم می‌کنیم.

برای مشاهده ادامه این گزارش اینجا کلیک کنید.

داریوش ارجمند

ناخدا خورشید به جشنواره فیلم فجر می‌آید/داریوش ارجمند و شانس کسب سومین سیمرغ بلورین جشنواره+عکس

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، داریوش ارجمند بازیگر پیشکسوت سینمای ایران که سال گذشته فیلم "چراغ‌های ناتمام" را در جشنواره داشت امسال در سی و ششمین دوره از جشنواره فیلم فجر با "ماهورا" ساخته "حمید زرگرنژاد" به عرصه بازیگری بازگشته است.

داریوش ارجمند متولد 1323 تهران، دارای مدرک کارشناسی ارشد تئاتر و سینما از دانشگاه پاریس و کارشناسی تاریخ و جامعه شناسی از دانشگاه مشهد است. وی فعالیت هنری را سال 1335 با بازی در تئاتر آغاز کرد. نگارش فیلمنامه و کارگردانی فیلم "گفت به زیر سلطه من آیید" نخستین تجربه سینمایی اوست.

وی با بازی در فیلم ناخدا خورشید ساخته ناصر تقوایی به سینما آمد و در سال ۱۳۶۵ با دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از پنجمین جشنواره فیلم فجر جای خود را به عنوان یک بازیگر خوب و قابل قبول تثبیت کرد. وی در دهه ۶۰ در سه فیلم کشتی آنجلیکا، پرده آخر و جستجوگر به ایفای نقش پرداخت. ارجمند در دهه ۷۰ گزیده کار شد و در سه فیلم آدم‌برفی، اعتراض و سگ کشی هنرنمایی کرد.

ارجمند سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۷۹ را به خاطر بازی در فیلم "اعتراض" دریافت کرد. وی همچنین سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر ۱۳۶۵ را برای فیلم "ناخدا خورشید" از آن خود کرد.

برای مشاهده ادامه این گزارش اینجا کلیک کنید.

 هزینه تماشای فیلم‌های جشنواره فیلم فجر چقدر است؟+عکس

نوروز 97 با حمید لولایی و شفیعی‌جم

ساناز سماواتی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی درباره شهادت دریانوردان در حادثه نفتکش سانچی گفت: واقعا از این اتفاق متاسف هستم، در سال گذشته پلاسکو و در این روزها حادثه نفتکش سانچی داغ دیگری بود که مردم مظلوم و مهربان ایران با آن روبرو شدند که امیدوارم به وضعیت مردم به درستی رسیدگی شود تا شاهد اتفاق بد دیگری نباشیم.

بازیگر سریال "محکومین" درباره فعالیت های خود در عرصه بازیگری اظهار کرد: بازی در تله فیلم طنز "سرود تنهایی" به کارگردانی  آرش سجاد حسینی و با بازی بازیگرانی چون حمید لولایی و رضا شفیعی جم را به پایان رساندم که در نوروز 97 پخش خواهد شد. ماه گذشته نیز تله فیلم "اینجا کجاست" را به کارگردانی حسین جامی در ساری به پایان رساندم.

سماواتی درباره موضوع تله فیلم "اینجا کجاست" و بازیگران آن بیان کرد: "اینجا کجاست" برای شبکه نمایش خانگی تولید شده و داستان چند کودک است که به موزه می روند و در آن اتفاقات متعددی برایشان می افتد به این شکل که در فیلم زمان حال به زمان گذشته بر می گردد و ماجراهای زمان جنگ تحمیلی روایت می شود. علاوه بر من مهیار مجیب و مهدی امینی خواه از بازیگرانی بودند که در این اثر همکاری داشتند.

برای مشاهده این گفت و گو اینجا کلیک کنید.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *