رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس اجرائیه افغانستان: "انتخابات افغانستان" در زمان تعیین شده برگزار می‌شود

16:10 - 26 دی 1396
کد خبر: ۳۸۷۳۶۲
عبدالله عبدالله در دیدار اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت: تمامی اعضای دولت به برگزاری انتخابات متعهد بوده و انتخابات پارلمانی، ریاست جمهوری و شورای شهرستان‌ها در زمان تعیین شده برگزار خواهد شد.

به گزارش سرویس بین الملل ، عبدالله عبدالله، رئیس اجرائیه افغانستان، با هیات شورای امنیت سازمان ملل در کابل دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، دو طرف درباره مسائل منطقه‌ای، مبارزه با تروریسم، مواد مخدر، بررسی پناهگاه‌های تروریست‌ها، تخطی‌های مرزی در شرق افغانستان، مبارزه با گروه‌های تروریستی و طالبان بحث و تبادل نظر کردند.

همچنین، هیأت شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد روند مردم‌سالاری، اصلاحات و حکومتداری خوب، برنامه‎های اقتصادی و توسعه‌ای دولت وحدت ملی با رئیس اجرائیه نکاتی را در میان گذاشتند.

رئیس اجرائیه افغانستان در این دیدار گفت: دولت وحدت ملی یک تجربۀ نو در افغانستان بود و اکنون طرف‌های تشکیل‌دهندۀ دولت، به کار مشترک متعهد هستند.

عبدالله با تاکید بر غیرمتمرکزسازی نظام اداری و بروکراتیک در افغانستان افزود: تمرکز بیش از حد بر تصمیم‌ها در مرکز، دشواری‌هایی را به وجود آورده است.

وی با اشاره به وجود چالش‌های فراوان و همچنین پیشرفت‌ها در زمینه مبارزه با تروریسم خاطرنشان کرد: مردم افغانستان در دفاع از سرزمین‌ خود و مبارزه با تروریسم جهانی، بیشترین قربانی را داده‌اند.

رئیس اجرائیه افغانستان تصریح کرد: ما همواره در پی اصلاحات مستمر و طولانی مدت بوده‌ایم و باور داریم که اصلاحات پیوسته شرط اساسی تغییرات محسوب می‌شود.

عبدالله با اشاره به افزایش فاصله میان مردم و دولت گفت: امیدواریم در فرصت‌های پیش‌رو با فعالیت‌های مؤثر در زندگی روزمرۀ مردم وضعیت را بهبود ببخشیم.

وی با تاکید بر ارادۀ جدی در راستای برگزاری انتخابات و اصلاحات بنیادین در کمیسیون‌های انتخاباتی افغانستان افزود: دولت در نتیجه یک انتخابات بد به وجود آمد و طبیعتاً دشواری‌هایی را به همراه داشت.

رئیس اجرائیه افغانستان خاطر نشان کرد: تمامی اعضای دولت به برگزاری انتخابات متعهد بوده و انتخابات پارلمانی، ریاست جمهوری و شورای شهرستان‌ها در زمان تعیین شده برگزار خواهد شد.

وی همچنین گفت: پروژه‌های توسعه‌ای کوچک و بزرگ در سراسر افغانستان راه‌اندازی شده است.

عبدالله از برنامۀ میثاق شهروندی به عنوان یک پروژۀ مهم و تأثیرگذار در زندگی مردم که در سال‌های اخیر راه اندازی شده است، یاد کرد و گفت: دولت برنامه‌هایی در زمینۀ ارتقای ظرفیت در سطوح مختلف دارد.

در این دیدار کایرات عمروف سفیر قزاقستان در سازمان ملل متحد و رئیس دوره‌ای این سازمان، گفت: شورای امنیت به دنبال آن است که با تحلیل وضعیت، در زمینۀ همکاری‌ها و کمک‌ها به افغانستان برنامه‌ریزی مناسبی را صورت دهد.

همچنین نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل درباره اصلاحات انتخاباتی، مبارزه با مواد مخدر و وضعیت سیاسی افغانستان سخنانی را مطرح کرد.

در پایان این دیدار هیات شورای امنیت سازمان ملل متحد بر همکاری و کمک به افغانستان در بخش مبارزه با تروریسم، تحت فشار قراردادن حامیان تروریست‌ها و همچنین کمک در توسعه و بازسازی افغانستان تأکید کردند.

/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *