آمریکا فقط ما را به بهانه امتیازدادن به کنار پرتگاه می‌کشاند/ بدون انقلاب اسلامی معادلات منطقه خاورمیانه حل نمی‌شود

15:14 - 24 دی 1396
کد خبر: ۳۸۶۸۲۲
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
عضو دفتر مشاوره بین‌الملل مقام معظم رهبری گفت: اصلاً امروز زمان مناسبی برای برقراری رابطه سیاسی با آمریکا نیست. آن‌ها امتیازی نمی‌دهند، فقط ما را به بهانه امتیاز دادن به کنار پرتگاه می‌کشانند و آن وقت یا باید در آغوش آن‌ها بیفتید و یا باید سقوط کنید. ببینید با مصر چه کردند. هرچه قدرتمند و محکم باشید، آنوقت امکان امتیازگیری دارید و این با اتکای به خودتان اتفاق می‌افتد.
آمریکا فقط ما را به بهانه امتیازدادن به کنار پرتگاه می‌کشاند/ بدون انقلاب اسلامی معادلات منطقه خاورمیانه حل نمی‌شودبه گزارش گروه سیاسی به نقل از سازمان انرژی اتمی ایران، مراسم نورانی بزرگداشت سالگرد شهادت شهدای هسته‌ای کشور عصر روز چهارشنبه ۲۰ دیماه جاری با حضور جمعی از خانواده‌های شهدای هسته‌ای و خانواده شهید حججی، معاونین و مدیران سازمان و مسئولان و پرسنل مجتمع شهید احمدی روشن در مسجد این مجتمع برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین حاج مصطفی مرسلی، عضو دفتر مشاوره بین‌الملل مقام معظم رهبری و از موسسین دانشگاه خاتم سخنان خود را با بخش‌هایی از کلام امیر المومنین علی (ع) آغاز کرد و به مسائل دنیای کنونی ختم کرد.

وی با تأکید بر خود شناسی، آگاهی از تاریخ را امری حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: نظام‌های فاسد معمولاً می‌خواهند گذشته جوامع و الگو‌های مردم را بگیرند و به جای آن‌ها جایگزین‌های سفله‌ای را معرفی کنند.

مرسلی با اشاره به تاریخ روشنگرانه و تابناک دنیای اسلام و شرق بویژه ایران بطور مشروح به تحلیل حوادث و جریانات قبل و پس از انقلاب اسلامی پرداخت و از زندگی انقلابی و پربار مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی تجلیل کرد و گفت: ایشان دوست داشت کشور مسیر‌های توسعه را به سرعت طی کند. در مسیر هسته‌ای عاشقانه منتظر آخر کار بود و سخاوتمندانه در میدان هزینه می‌کرد.

عضو دفتر مشاوره بین‌الملل مقام معظم رهبری گفت: پیش از انقلاب حسرتمان بود که آیا می‌شود یک روز آزادی پیدا کنیم و بتوانیم در آن فضا تنفس کنیم. آن زمان چه داشتیم. مردمی بودیم که گرفتار یک مشت انسان‌های در اختیار بیگانه بودیم. یادداشت‌های اسدا.. علم را بخوانید. آدمی بزدل بود که صبح نگران روس‌ها بود، عصر انگلیس و شب اسرائیل و آمریکا. اسیر بازی‌های سیاسی بود.

وی افزود: انقلاب اسلامی طلیعه نور بود که ایران را نه تنها به قطب دنیای اسلام بلکه به مرکز بیداری تبدیل کرد. جهشی که در دوره‌ای کوتاه پدید آورد، دنیا را تحت تأثیر خودش قرار داد. از طرفی اکنون این مملکت کانون محبت اهل بیت (ع) است. از طرفی هم به ملاحظه جایگاه جغرافیای سیاسی و ژئوپولیتیکی از زمان شاه عباس صفوی تا روزگار انقلاب اسلامی مورد طمع همه قدرت‌ها از پرتغالی‌ها تا انگلیس و آمریکا بوده است. در این شرایط انقلابی پیروز می‌شود که پرچمداری نو است و همه مرز‌ها را در می‌نوردد.

حجت الاسلام مرسلی افزود: پیام انقلاب اسلامی ممکن است امروز به خاطر ضعف برخی مدیران و محدودیت‌هایی که تحمیل شده است، برای برخی جوانان علامت سوال قرار دهد، اما در خارج این مرز‌ها حتی در دل عربستان پیام این انقلاب با قدرت تلقی می‌شود. امروز بدون انقلاب اسلامی معادلات منطقه خاورمیانه حل نمی‌شود. قدرت بیداری اسلامی شما منطقه مرکزی عربستان را تهدید می‌کند. دور تا دور ایران آتش و خون، فقر و پریشانی و ناامنی است. اما امروز در سوریه و عراق بسیار قدرتمند هستید. بحرین در برابر سپر جزیزه عربستان ایستاده است. یمن به عنوان قدرتمند‌ترین کانون فرهنگی عربی اسلامی با همه لشکرکشی عربستان با ائتلاف ۳۰ کشور هنوز قدرتمند ایستاده است و آثار شکست عربستان پیداست. لبنان به عنوان جایی که شیعه پست‌ترین کار‌ها را انجام می‌داد، اکنون غیرت و عظمت از آن بچه‌های شیعه است. در افغانستان جنبش فاطمیون بخش عمده‌ای از فردای این کشور را می‌تواند تعیین تکلیف کند. آنچه باعث فشار دیگران می‌شود این است که امروز پایگاه انقلاب فقط ایران نیست.

وی تصریح کرد: اصلاً امروز زمان مناسبی برای برقراری رابطه سیاسی با آمریکا نیست. آن‌ها امتیازی نمی‌دهند، فقط ما را به بهانه امتیاز دادن به کنار پرتگاه می‌کشانند و آن وقت یا باید در آغوش آن‌ها بیفتید و یا باید سقوط کنید. ببینید با مصر چه کردند. هرچه قدرتمند و محکم باشید، آنوقت امکان امتیازگیری دارید و این با اتکای به خودتان اتفاق می‌افتد.

عضو دفتر مشاوره بین‌الملل مقام معظم رهبری با اشاره به فقر فناوری در اوایل انقلاب و تلاش بزرگانی همچون شهید چمران گفت: زمانی تهران را با موشک هدف قرار می‌دادند و امروز شما قدرت تعیین کننده موشکی منطقه هستید.

برجام مجال تنفسی برای نظام بود
عضو موسس دانشگاه خاتم با اشاره به اطلاع ۱۰ درصدی غربی‌ها از توان ساختاری، علمی و فناوری کشورمان و وحشتی که از ما دارند، افزود: امروز شما در تهاجمی وسیع قرار دارید. اما مردانه می‌ایستید و عقب نشینی نمی‌کنید و با قدرت و صلابت به پیش می‌روید. فردا مطمئناً از آن کسانی است که می‌فرماید"آلذین آمنوا و استقاموا .. " اهل استقامت و مقاومت و بیداری هستند.

وی تأکید کرد: مردمی که عزت و شرافت برایشان اصل است، شکست ناپذیر هستند. در جنگ تحمیلی فرماندهانی ۲۰ ساله داشتیم درحالیکه بچه‌های ما نحوه گرفتن اسلحه را نمی‌دانستند. بعثی‌ها چند استان ما را گرفته بودند و تمامی قدرت‌های دنیا از نظر فرهنگی، سیاسی، بین المللی و لجستیک حامی عراق بودند. اما شما با دستانی خالی از ۱۳ کشور اسیر داشتید؛ و این تنها جنگ در تاریخ چند سال گذشته ایران بود که یک سانتیمتر هم از سرزمین ایران جدا نشد.

حجت الاسلام مرسلی گفت: شما قدم‌های بزرگی برداشتید که یکی از آن‌ها انرژی اتمی است. الحمدلله امروز سیاست کلی نظام، مقام معظم رهبری و دولت درصدد حفظ و توسعه این افتخارات هستند.

عضو دفتر مشاوره بین‌الملل مقام معظم رهبری تصریح کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند: ما تا همیشه مدیون شهداء هستیم. شهداء ستارگان جاوید تارک انقلاب اسلامی هستند. تا روزی که یاد این شهداء را بخاطر دارید و باید داشته باشید، مدیون آن‌ها هستید. تا روزی که این روحیه را داشته باشید، شکست معنا ندارد. مسائل دیگر هم حل خواهد شد. دشمنان ما همه راه‌ها را طی کرده اند و امروز دو راه بیشتر ندارند. یکی اینکه یأس و ناامیدی را القاء کنند و دوم اینکه در وحدت امت اسلامی اختلاف ایجاد کنند؛ بنابراین محکم بایستید و مراقب و بیدار باشید.

در بخش پایانی این مراسم از خانواده‌های شهداء حاضر در مراسم، خانواده‌های شهید علیمحمدی، شهید قشقایی و شهید محسن حججی با حضور مسئولان سازمان و مجتمع شهید احمدی روشن، تقدیر و تجلیل شد.

همچنین نوجوانان گروه هنری سرود نسیم قدر سه اثر که یکی از آن‌ها با موضوع شهدای هسته‌ای بود، را به اجراء در آوردند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *