اقتصاد مقاومتی و استفاده از توان داخلی؛ راه رهایی از تحریم

20:00 - 24 دی 1396
کد خبر: ۳۸۶۸۱۳
دبیر کل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: برای رهایی از تحریم‌ها، مهمتر از برقراری دیپلماسی فعال و سازنده، راهکار مناسب این است که به سمت اقتصاد مقاومتی واستفاده از توان داخلی برویم.

بازنگری در برجام بدون توافق طرفین امکانپذیر نیستجواد عامری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی در خصوص اظهارات اخیر ترامپ مبنی بر اینکه «در صورتی که اصلاحات مدنظر او در بخش تشدید نظارت‌ها انجام نشود و توافق جدید دربرگیرنده برنامه موشکی ایران نباشد برجام را دیگر تایید نخواهد کرد»، گفت: از نظر حقوقی بازنگری در برجام بدون توافق طرفین، امکانپذیر نیست.

وی ادامه داد: اگر ترامپ دنبال اضافه یا کم کردن بند‌هایی به برجام، بدون رضایت سایر طرفین است معنایش این است که آمریکا می‌خواهد برجام را به هم زده و قرارداد جدیدی بنویسد که از نظر حقوقی درست و امکان پذیر نیست.

دبیر کل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی یادآور شد: آمریکا وکشور‌هایی که دنبال استحاله ایران هستند تا علاقه ایران به موضوعی را ببینند و متوجه شوند از آن مسائل کوتاه نمی‌آییم، برای رسیدن به اهداف خود از آن مسائل دست بر نمی‌دارند.

عامری خاطر نشان‌کرد: برای رهایی از تحریم‌ها، مهمتر از برقراری دیپلماسی فعال و سازنده، راهکار مناسب این است که به سمت اقتصاد مقاومتی واستفاده از توان داخلی برویم.

وی تصریح کرد:دستیابی به فناوری‌های هسته‌ای و موشکی جزو مسائل سختی بود که غرب اطلاعاتی در این زمینه‌ها به ما نمی‌داد، ولی با تکیه بر توان و اطلاعات داخلی توانستیم به جایگاه مناسبی در این عرصه‌ها دست پیدا کنیم؛ لذا با برنامه ریزی دقیق مسئولان در سایرزمینه‌های مورد نیاز فعلی، می‌توانیم به نتایج مطلوب برسیم.

برچسب ها: جواد عامری

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *